سازمان ملل به سازمان دولت‌های استکباری، ظالم و ستمگر تبدیل شده است

امام جمعه رفسنجان با گلایه از اینکه سازمان ملل به سازمان دولت‌های استکباری، ظالم و ستمگر تبدیل شده است، گفت: متأسفانه سازمان ملل قطعنامه صادر کرده و آتش بس اعلام می‌کند اما آمریکا وتو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه امروز راهپیمایی ۱۳ آبان را حرکتی با رویکرد تبری جستن و ابراز تنفر و انزجار از مستکبرین، ظالمین و ستمگران عالم دانست و اظهار کرد: رویکرد دیگر راهپیمایی ۱۳ آبان، همراهی با مردم مظلوم و تحت ستم غزه قهرمان و بیزاری از اسرائیل، آمریکا و انگلیس و همه قدرت‌های ریز و درشت همپای ستمگران بود.

وی در ادامه با بیان اینکه جنگ بین غزه و اسرائیل جنگ بین حق و باطل است، افزود: امسال مردم در راهپیمایی در جبهه حق علیه باطل حضور ارزشمندی داشتند؛ لذا از همه دانش آموزان، دانشجویان، مسئولین، مربیان و عموم مردم که در راه پیمایی شرکت کردند، تشکر می‌کنم.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: همانطور که راهپیمایی ۱۳ آبان سال گذشته خط بطلانی بود بر اغتشاشات داخلی و مهر پایانی بر فساد و تباهی دشمنان و دست نشانده‌هایشان بود، امسال هم پیام راهپیمایی ۱۳ آبان حضور در جبهه حق و ایستادن در مقابل باطل بود تا به گوش جهانیان برسد که ملت ایران حامی مظلومین و دشمن ستمگران است.

وی با اشاره به اینکه غزه مهمترین مسأله دنیای و جهان است و به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت در مقابل رژیم غاصب، ددمنش و کودک کش اسرائیل مبدل گشته است، تصریح کرد: در سراسر عالم مردم در مقابل این جریان واکنش نشان داده و با مظلومین غزه همراهی می‌کنند و از ظالمین و ستمگران برائت اعلام تنفر کرده‌اند.

حجت‌الاسلام عسکری در ادامه با اشاره به سخنان اخیر سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، آن را یکی از پرمخاطب‌ترین سخنرانی‌های دنیا دانست و گفت: هشدارهای جدی به رژیم اشغالگر قدس و اعلام موضع مبهم و هنرمندانه در رابطه با ناوهای هواپیمابر به گونه‌ای بود که نباید فراموش کرد حزب الله در جنگ ۳۳ روزه دشمن را شکست داد، در جنگ ۱۱ روزه دشمن را مغلوب و در جنگ ۴۸ ساعته آنها را زمین گیر کرد.

وی با بیان اینکه حرکت فلسطینی‌ها در برابر اسرائیل کاملاً خودجوش و صددرصد فلسطینی بوده است، جریان غزه را انتفاضه و خودجوش قلمداد کرد و افزود: ایران اسلامی از حمایت فلسطین و غزه ابایی ندارد چون مظلوم و حق است و رئیس جمهور ما در اجتماعات جهانی و سفرهای خارجی حمایت‌ها را مطرح می‌کند و وزیر امور خارجه نیز کشور به کشور به دنبال آتش بس است.

امام جمعه رفسنجان در ادامه با بیان اینکه حماس بنایی برای هدف قرار دادن انسان‌های بی‌گناه در شهرک‌های صهیونیست نشین را ندارد، نسبت به اهداف اصلی سازمان‌های حقوق بشری واکنش نشان داد و گفت: سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری یا مردم غزه را بشر نمی‌دادند یا برای آنها حقوقی قائل نیستند که این همه جنایت را می‌بینند و کاری نمی‌کنند.

وی با گلایه از اینکه سازمان ملل به سازمان دول آن هم دولت‌های استکباری، ظالم و ستمگر تبدیل شده است، تصریح کرد: متأسفانه سازمان ملل قطعنامه صادر کرده و آتش بس اعلام می‌کند اما آمریکا وتو می‌کند.

نامزدهای انتخابات در تبلیغات به دنبال سیاه نمایی نباشند و به مردم امید بدهند

وی در ادامه بر مشارکت حداکثری، سلامت انتخابات، امنیت و رقابت به عنوان چهار راهبرد مورد تأکید رهبری در دو انتخابات مهم پیش رو اشاره کرد و افزود: همه باید وظایف شرعی و قانونی خودمان را بدانیم و نامزدهای انتخابات نیز مبنای فعالیت خود را عمل به قانون بدانند.

امام جمعه رفسنجان خطاب به هیأت‌های اجرایی و نظارت، خواستار پرهیز از هر گونه رفتار سلیقه‌ای در رد یا تأیید افراد شد و گفت: نباید بگذاریم افرادی ناصالح، نامحرم به مجلس راه یابند چون مجلس یکی از ارکان تصمیم‌گیری نظام است و باید افراد امین، متین و دلسوز و خادم به ملت و مملکت در آن حضور پیدا کنند.

وی تأکید کرد: اگر کسی اهلیت دارد، صالح است، دلسوز انقلاب است و کارنامه روشنی دارد، دلیلی برای رد او وجود ندارد؛ برای مشارکت حداکثری باید رقابت ممکن باشد؛ لذا افراد واجد شرایط از سلایق مختلف باید حضور داشته باشند و امکان حضورشان فراهم شود.

حجت الاسلام عسکری در ادامه از نامزدهای انتخابات خواست از چارچوب قوانین و مقررت خارج نشوند و تصریح کرد: مجلس محل قانونگذاری است؛ اگر کسی قانون‌شکنی کند، نمی‌تواند قانون وضع کند؛ کسانی که ورود پیدا می‌کنند، از توهین و افترا خودداری کند که شرعاً و قانوناً خلاف است و جرم محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم دعوت از همگان برای مشارکت در انتخابات، از تمامی کسانی که امکانات یا مناصب دولتی در اختیار دارند، خواست از تریبون‌های نظام له یا علیه کسی استفاده نکنند و افزود: نامزدهای انتخابات در تبلیغات به دنبال سیاه‌نمایی نباشند و به مردم امید بدهند.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: دولت‌ها در دوران بیش از چهل سال نظام برای مردم منشأ خدمات بوده‌اند؛ نامزدی صالح است که برای مردم امیدآفرین باشد و آن‌ها را برای حضور در صحنه‌ها دلگرم‌تر کند و در مقابل دشمن جرأت و جسارت ایستادگی داشته باشد.

کد خبر 703032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.