حوزه فرهنگ در وزارت آموزش و پرورش مورد غفلت واقع شده است

امام جمعه بجنورد مباحث فرهنگی در آموزش و پرورش را مورد غفلت دانست و گفت: در زمان کرونا آسیب‌های متعددی دیدیم بنابراین باید همه کارکنان آموزش و پرورش همت کنند تا این مشکلات مرتفع شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری امروز _جمعه نوزدهم آبان ماه_ در دیدار وزیر آموزش و پرورش با مدیران خراسان شمالی اظهار کرد: تعلیم و تعلم نسبت به همه موضوعات اهمیت بالاتری دارد و وزارت آموزش و پرورش به دلیل گستردگی، با سختی‌های بزرگی رو به رو است.

وی با تاکید بر اینکه آینده کشور به مجموعه وزارت آموزش و پرورش بستگی دارد، گفت: اگر دانش آموزان با تربیت صحیح رو به رو شدند، کشور رشد می‌کند در غیر این صورت آینده کشور قابل حدس است.

امام جمعه بجنورد مباحث فرهنگی در آموزش و پرورش را مورد غفلت دانست و گفت: در زمان کرونا آسیب‌های متعددی دیدیم زیرا گسترش فضای مجازی مشکلاتی ایجاد کرد که باید ترمیم شود، بنابراین باید همه کارکنان آموزش و پرورش همت کنند تا این مشکلات مرتفع شود.

وی افزود: کار فرهنگی معلمان نباید درگیر مسائل معیشتی شود؛ البته این به معنی عدم پیگیری مسائل معیشتی معلمان نیست اما قطعاً معلم حق ندارد این موضوع را در سر کلاس مطرح کند.

نوری تصریح کرد: نباید طوری حس شود که کل مشکل آموزش و پرورش مسائل معیشتی معلمان است لذا در حوزه فرهنگی باید برنامه‌های قوی برگزار شود و در این حوزه بودجه‌های لازم تخصیص یابد.

وی برگزاری راهیان پیشرفت را بسیار مؤثر دانست و گفت: در خراسان شمالی ۴۱۷ شهید دانش‌آموز و ۷۴ شهید معلم داریم.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: معلمی که نگاه تربیتی دغدغه مند و دلسوزانه داشته باشد، می‌تواند در آینده دانش آموزان که سرمایه ملی هستند، مؤثر باشد.

کد خبر 702951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.