نومعلمان شکاف بین نسلی را کاهش دهند

مدیرکل اموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه امروز مشکل ما صرفاً ناتوانی در انتقال دانش به مخاطب نیست گفت: مشکل ما ناتوانی در انتقال بینش و نگرش است، چرا که نتوانستیم شکاف بین نسلی را به حداقل برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدکاظم رحیمی نژاد امروز _ پنجشنبه هجدهم آبان ماه_ در گردهمایی بزرگ معلمان تمدن ساز یزد نوین اظهار کرد: مطالعات مختلفی که در زمینه تأثیر ارتباط چشمی انجام شده که نشان می‌دهد هر چه ارتباط چشمی با دانش‌آموز بیشتر باشد ارتباط خوبی بین معلم و دانش‌آموز برقرار می‌شود.

وی اضافه کرد: معلم موفق کسی است که مبنای کارش دانش، بینش، روش و منش باشد، اگر معلمی دانش لازم را برای ارائه محتوا نداشته باشد قطعاً در کار موفق نخواهد بود، علاوه بر این اگر معلم بینش درست و نگرش مطلوبی به مخاطبش نداشته باشد، در نقش یک مربی موفق نخواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: قاعده معلم یاد گیرنده را نصب العین قرار دهید، معلم در هر جلسه که در کلاس درس شرکت می‌کند به همان نسبتی که یاد می‌دهد باید یاد هم بگیرد.

رحیمی‌نژاد بیان کرد: معلم خوب خلاقیت، طراحی، برنامه‌ریزی، مدیریت داشته و در شیوه کار تجدیدنظر خواهد کرد و این معلم نسل نوین تحول خواه هم خواهد بود.

وی گفت: امروز مشکل ما صرفاً در ناتوانی در انتقال دانش به مخاطب نیست، آنچه مشکل ما است ناتوانی در انتقال بینش و نگرش است، زیرا نتوانستیم شکافی که معمولاً بین نسلی ایجاد می‌شود را به حداقل برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد تصریح کرد: از شما معلمان انتظار می‌رود که محور کار خود را در هر جایگاهی از آموزش و پرورش که هستند با رویکرد فعالیت‌های پرورشی ادامه دهند چرا که امروز بیش از هر روز دیگر نیاز به اخلاق، پایبندی و سبک زندگی اسلامی وجود دارد، معتقد هستیم این فرآیندها هستند که می‌تواند شکاف بین نسلی را کاهش دهد.

رحیمی‌نژاد با تاکید بر اینکه اگر ۵۰ درصد آورده آموزشگاه‌ها در حوزه نماز هزینه شود کم است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به دنبال تقویت ایمان و امید در جامعه و نسل نو هستیم باید ایمان به معنای واقعی تقویت شود تا امید پررنگ‌تر و قوی‌تر شود.

وی افزود: امروز هویت دینی و ملی به شدت در معرض خطر است لذا باید در راستای تقویت دینی، فرهنگی، اجتماعی و ملی بیش از بیش تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: امسال با جذب ۹۰۰ نو معلم در سال تحصیلی جدید، مشکل کمبود معلم در مدارس استان یزد برطرف شده است.

کد خبر 702927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.