برگزاری روزهای فرهنگی ایران و ازبکستان در سال ۲۰۲۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در حاشیه جلسه سران اکو با وزیر فرهنگ ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اجلاس سران اکو با آزاد بیک نظربیک اف وزیر فرهنگ ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر فرهنگ در این گفت و گو از آزاد بیک نظربیک‌اف دعوت کرد تا به تهران سفر کند.

اسماعیلی در حاشیه این دیدار با اشاره به برگزاری روزهای سینمای ایران در ازبکستان گفت: بررسی رویداد روزهای سینمای ایران در ازبکستان که با استقبال مخاطبان همراه بود در ازبکستان چند روز گذشته به پایان رسید.

وی همچنین بیان کرد: در این دیدار مقرر شد سال ۲۰۲۴ روزهای فرهنگی ایران و ازبکستان در هر دو کشور برگزار شود.

وزیر فرهنگ کشورمان با اشاره به گفت و گو با طرف ازبکستانی مبنی بر اعلام خواهر خواندگی بین شهرهای مختلف ایران و ازبکستان، گفت: بر تقویت این امر در این نشست تاکید شد. همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک بین دو شهر سمرقند و اصفهان و بخارا و همدان از جمله پیشنهادات مطرح شده در جلسه بود.

اسماعیلی درباره همکاری بنیاد بوعلی سینا با مجموعه‌های مرتبط در ازبکستان نیز گفت: بوعلی سینا میراث بزرگ تمدن ایرانی اسلامی است که در بخارا متولد و در همدان مدفون است در همین زمینه تداوم همکاری مشترک بنیاد بوعلی سینا با مجموعه‌های ازبکستان در جلسه مطرح شد.

وی ادامه داد: «جایزه بین‌المللی گوهرشاد» و همکاری در این زمینه از دیگر موضوعات مهم این دیدار بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزیر فرهنگ ازبکستان مهر ماه در حاشیه اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی در قطر دیدار و گفت و گو داشت که در آن جلسه هم دو طرف بر گسترش روابط فرهنگی تاکید داشتند.

محمدمهدی اسماعیلی به همراه رئیس جمهور صبح امروز (پنجشنبه) برای شرکت در اجلاس سران اکو وارد ازبکستان شد.

کد خبر 702921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.