المپیک ۲۰۲۴ و مشکلات پیش‌روی پاریس

از هجوم ساس‌ها تا ممنوعیت دستفروشی، پاریس هنوز ماه‌ها مانده به بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ با چالش‌های بسیاری مواجه است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در حالی که کمتر از ۹ ماه تا مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس باقی مانده است، پایتخت فرانسه درگیر مشکلات فراوانی است.

ممنوعیت دست‌فروشی

یکی از مناظر عادی پاریس، وجود دست‌فروشان و فالگیران است که در نقاط مختلف شهر همواره دیده می‌شوند اما مقامات می‌خواهند به این صنعت غیر رسمی پایان دهند و قبل از المپیک، دست‌فروشان را از فعالیت بازدارند.

از جمله مشاغلی که در خطر ممنوعیت کار قرار دارند، «بوکوینیست‌های سنتی» هستند؛ کتاب‌فروشانی که از قرن شانزدهم تاکنون در کناره‌های رود سن مشغول فعالیت هستند. پلیس اعلام کرده است غرفه‌های سنتی که بعضی از آنها قدمتی بیش از یک قرن دارند می‌توانند تهدیدی برای بمب‌گذاری باشند، به‌ویژه در منطقه‌ای که ده‌ها هزار تماشاگر برای مراسم افتتاحیه جمع می‌شوند.

المپیک ۲۰۲۴ و مشکلات پیش‌روی پاریس

بی خانمانی

دولت فرانسه در حال تسریع برنامه‌های انتقال بی‌خانمان‌های ساکن در خیابان‌های پاریس به شهرهای دیگر فرانسه است. تقریباً نیمی از ۲۰۰ هزار بی‌خانمان فرانسه در خیابان‌ها یا در پناهگاه‌های پاریس و منطقه ایل‌دوفرانس زندگی می‌کنند، جایی که از فرصت‌های شغلی بهتر، دسترسی به مؤسسات خیریه و تماس با خانواده و دوستان بهره مند می‌شوند.

بر اساس آمار دولتی که در ماه سپتامبر به سی‌ان‌ان فاش شد، حدود ۱۸۰۰ بی‌خانمان، عمدتاً مهاجر، از آوریل ۲۰۲۳ به خارج از پاریس به مکان‌های جایگزین در سراسر کشور منتقل شده‌اند.

المپیک ۲۰۲۴ و مشکلات پیش‌روی پاریس

وحشت از ساس‌ها

فضاهای عمومی این شهر به خانه موجود ناخوشایندی یعنی ساس‌ها تبدیل شده است که عموماً مورد استقبال هیچ‌کس نیست. بر اساس آمارهای رسمی، چندین سال است که تعداد ساس‌ها در پاریس افزایش یافته است، جایی که از هر ۱۰ نفر یکی در پنج سال گذشته هجوم این موجودات را تجربه کرده است اما تابستان امسال این مشکل تشدید یافت.

مقامات فرانسوی و برگزارکنندگان المپیک نه‌تنها در مورد جنبه بهداشتی، بلکه عمدتاً در رابطه با تأثیر روانی ساس‌ها و آسیب به وجهه شهر قبل از المپیک نگران هستند چرا که در رسانه‌های اجتماعی، فیلم‌هایی از وجود ساس‌ها در حمل‌ونقل عمومی و رختخواب‌ها پخش شده است.

المپیک ۲۰۲۴ و مشکلات پیش‌روی پاریس

آینده دهکده المپیک چیست؟

یکی از مکان‌هایی که برگزارکنندگان امیدوارند کاملاً عاری از ساس باشد، دهکده المپیک جدید در حومه پاریس، سن‌دنیس، است که در طول بازی‌ها میزبان ۲۲ هزار و۵۰۰ المپیکی و پارالمپیک خواهد بود.

استفاده آینده از دهکده‌های المپیک یک سوال کلیدی در مورد میراث اجتماعی هر بازی است و پاریس ۲۰۲۴ نیز از این قاعده مستثنی نیست. مقامات اصرار دارند که این روستا پایدار و سازگار با محیط زیست خواهد بود، زیرا برای کاهش نیاز به تهویه مطبوع، سیستم‌های گرمایش و سرمایش زمین‌گرمایی تعبیه شده است.

اما فعالان اجتماعی هنوز در مورد مسائلی مانند آلودگی هوا و مقرون‌به‌صرفه بودن مساکن پس از بازی‌ها، با آپارتمان‌هایی که اغلب فراتر از محدوده قیمت ساکنان فقیرترین منطقه در فرانسه هستند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

کد خبر 702920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.