ایجاد فضایی برای طرح مطالبات مردم و پاسخگویی مسئولان

استاندار مرکزی با بیان اینکه در حکمرانی اسلامی نباید فاصله بین مردم و مسئولان باشد، گفت: مدیران این استان در شبکه های اجتماعی حضور فعال داشته و پاسخگوی مشکلات و سوالات مردم‌ هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرزاد مخلص الائمه عصر امروز _ پنجشنبه هجدهم آبان ماه_ در نشست شورای اداری استان مرکزی اظهار کرد: در استان مرکزی به صورت نسبی و در بستر فضای مجازی، رسانه اجتماعی «ویراستی» از فعال‌ترین استان‌های کشور است.

وی با بیان اینکه بیشتر مدیران در این شبکه فعال هستند، افزود: نیاز است مدیرانی که در این شبکه حضور ندارند به این نهضت بپیوندند.

علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه شبکه‌های تلفن ثابت در روستاها بلاتکلیف است، گفت: با وجود تخصیص اعتبار به این حوزه، در عمل، به ویژه روستاهای بزرگ مشترکان جدید قادر به دریافت تلفن نیستند.

وی با بیان اینکه فرسودگی شبکه‌های مخابرات از دیگر مشکلات تلفن ثابت در روستاهاست، اظهار کرد: نیاز است این شبکه‌ها نوسازی و بازسازی شوند چراکه روستاهایی در استان مرکزی وجود دارد که با گذشت ۱۰ تا ۱۵ سال از پرداخت هزینه‌ها تاکنون تلفن به آنان ارائه نشده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه تلفن ثابت در شهرک‌های اطراف شهرها نیز مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود.

وی با بیان اینکه اینترنت در برخی روستاها مشکلاتی دارد که رفع این مشکل نیازمند تسریع از سوی مسئولان است افزود: اکنون مشوق‌ها برای بردن فیبر نوری به محله‌ها اختصاص می‌یابد که باید این مشوق‌ها برای انتقال فیبر نوری به منازل اختصاص یابد.

نوربخش عسکری، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی هم با بیان اینکه طرح ارزیابی دستگاه‌ها در دولت‌های مختلف مدنظر قرار داشته است گفت: در دولت سیزدهم به جای ارزیابی از دستگاه‌ها رضایتمندی از خدمات کارمندان در دستور کار قرار گرفت.

وی کاهش فاصله بین مردم و مسئولان و افزایش رضایت مردم از عملکرد دستگاه‌های اجرایی از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد و اظهار کرد: ۷۸ دستگاه از مجموع ۱۲۸ دستگاه اجرایی استان مرکزی این طرح را انجام داده‌اند.

مهدی نعیمی، مدیرکل فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استان مرکزی هم گفت: از مجموع ۱۱۷ روستا بالای ۲۰ خانوار ۵۰ روستا باقی مانده تا تمام روستاهای این استان تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات قرار گیرند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی در حوزه فیبر نوری، توسعه فیبر و کسب و کارها جایگاه خوبی دارد اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۱۵۹ روستای جدید به اینترنت متصل شدند و بیشتر این روستاها مربوط به شهرستان‌های ساوه و اراک است.

وی با بیان اینکه ۷۶۰ کیلومتر فیبر نوری جدید در شهرستان‌های تفرش، خمین، دلیجان، شازند، خمین و محلات در دست اقدام است افزود: از طرف وزارت ارتباطات ۱۷۰ کیلومتر برای اجرا به اپراتور مخابرات ابلاغ شده است.

در پایان این نشست تفاهم نامه مشارکتی فیبرنوری شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و شهرداری اراک به امضا رسید.

کد خبر 702914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.