اجرایی شدن طرح صدور آسان گواهینامه موتورسیکلت در اصفهان

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه برآوردها نشان می دهد ۶۰ تا ۶۵ درصد از موتورسواران بدون گواهینامه هستند، از اجرای طرح صدور آسان گواهینامه موتورسیکلت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، اصغر زارع اظهار کرد: در کل استان حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت دارای پلاک تردد می‌کنند که برآوردها حاکی از این است که ۶۰ تا ۶۵ درصد افرادی که به سن قانونی ۱۸ سال رسیده‌اند، واجد شرایط دریافت گواهینامه و در حال حاضر سوار بر موتورسیکلت هستند، گواهینامه موتورسیکلت ندارند.

وی افزود: بیشتر این افراد تصور می‌کنند که رانندگی با موتورسیکلت نیاز به گواهینامه ندارد در حالی که برابر قانون هر فردی که قصد استفاده از هر نوع وسیله نقلیه موتوری داشته باشد باید گواهینامه متناسب با آنکه توسط پلیس راهور فراجا صادر می‌شود را اخذ کند و در غیر این صورت به مجازات‌های تعیین شده در قانون محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: فردی که بدون گواهینامه موتورسیکلت باشد در صورت تصادف و مقصر بودن افزون بر اینکه باید تمام هزینه خسارت وارده را پرداخت کند، به دادگاه معرفی می‌شود و به مجازات‌های تعیین شده در قانون محکوم خواهد شد، همچنین موتورسیکلت وی توقیف و تا زمانی که قاضی مربوطه دستور ترخیص آن را صادر نکند در توقیف پلیس باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: طرح برخورد با موتورسواران بدون گواهینامه به صورت مرتب توسط پلیس راهور استان اصفهان اجرا می‌شود و موتورسوارانی که به سن قانونی نرسیده و بدون گواهینامه هستند افزون بر اعمال قانون موتورسیکلت آنها توقیف و تنها پس از صدور دستور قاضی ترخیص می‌شوند.

سرهنگ زارع در خصوص نحوه دریافت گواهینامه موتورسیکلت گفت: برابر قانون متقاضیان گواهینامه موتورسیکلت پس از اینکه به سن قانونی ۱۸ سال تمام رسیدند و تنها هم آقایان می‌توانند با مراجعه به یکی از آموزشگاه‌های مجازی که از پلیس راهور استان اصفهان مجوز فعالیت دارند ثبت نام کنند که پس از گذراندن کلاس‌های آئین‌نامه و دوره آموزش عملی امتحانات مربوطه از آنها اخذ می‌شود و در صورت قبولی در آزمون آئین‌نامه و آزمون عملی، گواهینامه موتورسیکلت را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به طرح‌های تشویقی پلیس راهور برای دریافت گواهینامه توسط راکبان موتورسیکلت گفت: با توجه به اینکه بیشتر استفاده کنندگان از موتورسیکلت قشر کم در آمد و کم برخوردار جامعه، حاشیه‌نشین و روستاییان هستند که از این وسیله در جهت امرار معاش خود استفاده می‌کنند، پلیس راهور طرح‌های تشویقی خوبی برای آنها در نظر گرفته است که از آن جمله می‌توان به طرح صدور آسان گواهینامه موتورسیکلت که در حال حاضر به صورت مشترک با همکاری پلیس راه استان در روستاها اجرا می‌شود اشاره کرد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اجرایی شدن طرح صدور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت در آینده‌ای نزدیک در استان اصفهان، گفت: این طرح هنوز در استان اصفهان عملیاتی نشده و پیگیر هستیم تا زیرساخت‌های آن هرچه زودتر فراهم شود و در آینده‌ای نزدیک این طرح در پلیس راهور استان اصفهان اجرایی و جزئیات آن به اطلاع عموم می‌رسد.

وی با تاکید بر ضرورت دریافت گواهینامه موتوسیکلت توسط راکبان این وسیله نقلیه خاطرنشان کرد: به افرادی که بدون گواهینامه و بیمه‌نامه برای موتورسیکلت هستند، توصیه می‌کنیم که تا زمان اخذ آنها از این وسیله استفاده نکنند، چرا که در صورت رخداد اتفاقی برای آنها، باید هزینه گزافی را پرداخت کنند و مجازات نداشتن گواهینامه را نیز باید متحمل شوند، به خانواده‌ها نیز توصیه می‌کنیم از دادن موتورسیکلت به فرزندان کم سن و سال خود خودداری کنند.

کد خبر 702877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.