شناسنامه محلات اصفهان تدوین می‌شود/ لزوم تسریع در بازگشایی گلوگاه‌های شهر

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی این کلان‌شهر را تشریح کرد.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بخش زیادی از زمان جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورا با حضور شهردار، معاون مالی و اقتصادی و مدیران حوزه مالی در راستای اطلاع از فعالیت‌های حوزه املاک، تحقق محورهای بودجه، تأمین معوض، آزادسازی‌ها و تأمین بخشی از بودجه به واسطه تأمین معوض‌ها، برگزار و گزارش خوبی ارائه شد.

وی افزود: در حوزه تأمین منابع همچون درآمد مستقیم، سایر روش‌های تأمین مالی نظیر اوراق مشارکت و تسهیلات و مشارکت با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز مواردی مطرح شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: از سال گذشته روش‌های نوینی همچون صندوق‌های ساختمان و مسکن و صندوق‌های مالی که در کشور متداول است، در دستور کار قرار گرفت که البته به دلیل اینکه روش‌های جدیدی محسوب می‌شود، هنوز محقق نشده است.

وی با بیان اینکه شهرداری لایحه‌ای از حدود دو ماه قبل در رابطه با شناسنامه محلات به‌ویژه محله‌های قدیمی به شورا تقدیم کرد که نیازمند کالبدشکافی بود، گفت: طبق لایحه، این اقدام به مدیران کمک می‌کند تا بدانند چه نیازهایی وجود دارد، همچنین نظرات شهروندان دریافت می‌شود و بر اساس نیاز آن و گفتمان با خبرگان محله، پروژه‌هایی برای محله در نظر گرفته شود.

نورصالحی تاکید کرد: این لایحه باید در دستور کار جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گیرد که در جلسه کمیسیون تلفیق مورد بحث مبسوط قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پس از پایان کمیسیون تلفیق، جلسه کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورا با حضور شهردار اصفهان، مدیران مناطق پانزده‌گانه و معاونان شهردار برگزار شد.

انتخاب ۴۵ محله برای طرح «محله‌محوری»

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در دو سال گذشته در مجموع ۴۵ محله برای طرح «محله‌محوری» انتخاب شد که سال گذشته ۳۰ و سال جاری ۱۵ محله به ترتیب اولویت شناسایی و بودجه‌ای در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در جلسه اخیر کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار یکی از مباحث اصلی پرداختن به میزان پیشرفت پروژه‌های محله‌محور و مشکلات موجود در اجرای آن بود، ادامه داد: در زمینه آزادسازی گلوگاه‌ها مقداری با تأخیر مواجه بودیم، از این‌رو تذکراتی در این زمینه داده شد که چه اهمیت و نقشی در زندگی شهروندان و تردد خودروها و ساخت‌وساز در محلات دارد.

نورصالحی اظهار داشت: در رابطه با آسفالت نیز احداث مراکز ورزشی، زیباسازی و کارهای فرهنگی نیز مواردی مطرح شد که در این زمینه پیشرفت خوبی حاصل شده است و تمام مناطق پانزده‌گانه با انگیزه و علاقه به حوزه محله‌محوری ورود پیدا کردند.

وی اضافه کرد: اگر در زمینه پروژه‌های محله‌محور، با کسری بودجه مواجه شدیم، آمادگی داریم این ردیف‌ها را که سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان و سال جاری ۶۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، افزایش دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در زمینه پلاک ساختمان‌ها نیز حوزه روابط عمومی شهرداری در حال پیگیری است تا مشکلاتی که در حال حاضر در بعضی محلات وجود دارد با همکاری نهادهای مختلف رفع شود.

کد خبر 702870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.