ضرورت دسترسی به اینترنت به ویژه در مناطق صعب العبور

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: ضرورت دسترسی به اینترنت به ویژه در مناطق صعب العبور احساس می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اراک، ولی الله بیاتی با بیان اینکه باید در جاده‌ها پوشش آنتن دهی تقویت شود، اظهار کرد: در دو سال اخیر آنتن دهی در تفرش از پوشش ۴۵ درصدی به ۸۵ درصد رسیده است.

وی افزود: وزیر ارتباطات در زمان اخذ رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی قول داد که ظرف دو سال مشکل اینترنت روستاها را حل کنند و تا دهه فجر مشکل اینترنت ۵۰ روستای باقی مانده در استان مرکزی رفع شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با بیان اینکه روستاهای کوهستانی باید در اولویت قرار گیرد افزود: اینترنت زمینه توسعه سرمایه گذاری، اسکان و جذب توریست را به دنبال دارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی هم با بیان اینکه این استان جزو چهار استان پرشتاب در حوزه شرکت‌های دانش بنیان است گفت: این استان از نظر تعداد شرکت‌های دانش بنیان در جایگاه هشتم کشور قرار دارد.

محمد داستان با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان مرکزی در مرکز شهر واقع است و آنتن دهی شهری از این منطقه حمایت نمی‌شود اظهار کرد: این موضوع به مدت سه سال است که پیگیری می‌شود اما به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: یکی دیگر از ضروریاتی که انتظار می‌رود مورد توجه قرار گیرد، اینترنت باز ویژه شرکت‌های دانش بنیان با کنترل مشخص است.

پوشش ارتباطی در جاده‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی هم گفت: این استان جز محورهای مواصلاتی و در مرکز کشور قرار دارد و نیاز است پوشش ارتباطی در جاده‌های استان مورد توجه جدی قرار گیرد.

امید محترمی بر ضرورت ایجاد شبکه ارتباطی دستگاه‌های خدماتی و امدادی تاکید کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست شورای اداری استان مرکزی به صورت برخط ارتباطی با شهرستان خمین گرفت و پروژه HFTT این شهرستان آغاز شد.

زارع پور علاوه بر حضور در نشست شورای اداری پروژه فیبرنوری و تست سرعت FTTH شهرستان ساوه را افتتاح کرد و آخرین وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان تفرش را بررسی کرد.

کد خبر 702869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.