دستگاه‌های مختلف از اظهار نظرهای غیر کارشناسی پرهیز کنند

اسناندار گیلان با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف باید از اظهار نظرهای غیر کارشناسی پرهیز کنند، گفت: برخی دستگاه‌ها اظهار نظرهایی می کنند که ارتباطی با موضوع ندارد باید با پرهیز از کلی گویی برای مشکلی که بیان می شود راهکار ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اسدالله عباسی امروز _ پنجشنبه هجدهم آبان _ در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان اظهار کرد: در طرح جامع توسعه استان به ویژه در قرارگاه جهادی که برای طرح (تکام) توانمند سازی و کارآمدی مردم پایه تشکیل شد، مهاجرت روستاییان از شهرها به روستاها مورد تاکید قرار گرفته است که پیشگیری از معضل بزرگی خواهد بود که در گذشته از آن غفلت شده است.

وی افزود: در حال حاضر برخی از روستاها به دلیل مهاجرت روستاییان خالی از سکنه شده‌اند در حالی که در سال‌های نه چندان دور ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی روستاها بسیار بالا بود و محصولات تولیدی در بخش‌های کشاورزی و یا دامی در بازارهای هفتگی شهرها عرضه می‌شد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: اکنون روستاییان جذب جاذبه‌های شهری شده‌اند که نتیجه آن فقر و افزایش متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی است.

عباسی با تاکید بر توجه به مزیت گردشگری روستا محور در روستاهای مستعد از اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خواست به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و از این ظرفیت‌ها استفاده صحیح شود.

وی با اشاره به موارد مطروحه از سوی نمایندگان حاضر در جلسه و بیان اینکه هر کدام از نمایندگان پاسخگوی حوزه‌های انتخابیه خود هستند، تصریح کرد: برخی از پروژه‌ها ملی و استانی هستند و همه باید منسجم برای به نتیجه رسیدن و تکمیل آنها اهتمام ویژه داشته باشیم.

استاندار گیلان افزود: یکی از آسیب‌های توسعه استان در بخش پروژه‌های کلان عقب ماندگی است که از سال‌های گذشته به دلیل توجه به مسائل بخشی به‌جا مانده است.

عباسی با بیان اینکه نمایندگان در لایحه برنامه هفتم و تصویب بودجه ۱۴۰۳ همانند سال گذشته همکاری لازم را داشته باشند و تاکید بیشتری بر برش استانی شود. اضافه کرد: در برش استانی و شهرستانی اعتباراتی که در دست فرمانداران است با همکاری مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در نقاط مهم و حیاتی صرف شود و چنانچه پروژه‌ای با مبلغ اندک و یا بیشتر تمام خواهد شد در استان مطرح شود و با کمک از طرق مختلف زودتر به نتیجه برسد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان گفت: نگاه ما در توزیع بودجه عدالت محور و برقراری توازن طبق پیش بینی قانون به لحاظ وسعت، جمعیت و محرومیت است و تلاش می‌کنیم به همه مناطق از زوایای مختلف و منصفانه توجه داشته باشیم.

استاندار گیلان به مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان تاکید کرد: اقدامی که انجام می‌شود باید صحیح و به‌موقع اطلاع‌رسانی شود در حالی‌که مورد بی توجهی مدیران قرار گرفته است و این نقیصه در همه بخش‌ها مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با هیأت دولت سیزدهم گفت: طبق منویات معظم‌له، دستگاه‌ها باید عملکرد دو ساله دولت را انتشار دهند، در این دولت بحث خدمت صادقانه به مردم برنامه ویژه راهبردی برگرفته از اسناد بالادستی و منطبق با منویات مقام رهبری است‌.

عباسی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم رضایت‌مندی مردم را در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و در همه قسمت‌ها فراهم کنیم، افزود: اشکال در نارسایی زبان رسانه‌ای دستگاه‌ها است که فعالیت‌های خوب به اندازه کافی و شایسته به مردم منعکس نمی‌شود و باید تقویت شود.

عباسی، گیلان را استان آسیب پذیری در بلایای طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: حوادث مختلفی مانند سیلاب آستارا، فومن و شفت آسیب بسیاری وارد کرده است در حالی که ترمیم آسیب‌های ناشی از سیلاب سال ۹۸ در مراحل پایانی بود و خساراتی به سایر نقاط استان وارد شد.

وی تاکید بر اینکه دستگاه‌های مختلف باید از اظهار نظرهای غیر کارشناسی پرهیز کنند، تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها اظهار نظرهایی می‌کنند که ارتباطی با موضوع ندارد باید با پرهیز از کلی گویی برای مشکلی که بیان می‌شود راهکار ارائه کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان، در مورد برخی اظهار نظرهای غیر کارشناسی مانند ساخت و ساز غیر مجاز و عدم لایروبی رودخانه‌ها افزود: اگر کسی ادعا کند طی این دو سال اخیر ساخت و ساز غیرمجازی انجام شده به عنوان نماینده دولت در استان اعلام می‌کنم که باید شهردار، بخشدار و دهیار و هر متولی امری که پروانه ساخت و ساز صادر کرده است پاسخگو باشد.

وی گفت: اگر جایی جلوی لایروبی دستگاهی گرفته شده است دستگاه مربوطه باید پاسخگو باشد نه همه مدعی باشند و دیگران را زیر سوال ببرند و چنانچه در جایی برخورد منفعلانه مشاهده شود مسئولیت به افراد فعال‌تری سپرده خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان نظرات دستگاه‌های مختلف را برای تخصیص بودجه لحاظ کند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها بودجه جاری و تملک دارایی به صورت تخصصی و درست در نظر بگیرند، امسال درآمد مالیاتی و سایر درآمدها خوب خواهد بود و تا پایان سال از بسیاری تعهدات جلوتر عمل خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: این سازمان باید ابهاماتی که برخی نمایندگان و مدیران در مورد پروژه‌های عمرانی دارند شفاف سازی کند و به سوالات مطرح شده پاسخ دهد.

استاندار گیلان رویکرد دولت سیزدهم را پرداخت معوقات برای جلوگیری از خسارت بیشتر دانست و گفت: پروژه‌های بزرگ در اولویت کار ما قرار دارد و اکنون پروژه‌های راه آهن و آزادراه از پیشرفت مناسبی برخوردار است، البته در مورد سایر پروژه‌ها نیز سعی داریم رضایت‌مندی مردم را فراهم کنیم.

استاندار گیلان همچنین ضمن ابراز تأسف مجدد و همدردی در جریان وقوع حادثه دلخراش و هولناک آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود با خانواده‌های متوفیان و مجروحان و مصدومان، از پیگیری‌های شخص ریاست جمهوری، حضور میدانی وزیر کشور و نیز حضور همه مسئولان ذیربط در حوزه‌های قضائی، نظامی و انتظامی، خدمات خدمات‌رسان (آتش نشانی و فوریت‌های پزشکی) و درمانی و همراهی ویژه، دقیق و آگاهانه رسانه‌های استان در پوشش مناسب، به‌موقع، هوشمندانه و اطلاع‌رسانی صحیح این حادثه دلخراش به مردم و همراهی افکار عمومی قدردانی کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز از اجرای طرح توانمندسازی کارآفرینی مردم پایه و مهاجرت معکوس در گیلان خبر داد و اظهار کرد: این طرح در دستور کار دولت قرار گرفته و قرارگاه جهادی در این رابطه تشکیل شد که تحول در روستاها را با سه موضوع تثبیت جمعیت، مهاجرت معکوس و تقویت تولید دنبال می‌کند.

موسی فکور افزود: مهاجرت روستاییان به حاشیه نشینی‌ها دامن زده است لذا جلساتی در شهرستان‌ها با حضور فرمانداران برگزار و ۶۷ روستای هدف برای اجرای این طرح تعیین شد.

در این جلسه سید علی آقازاده، رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان و نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام، خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت، رسول فرخی نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل، احمد دنیا مالی نماینده مردم شهرستان بندرانزلی، ابراهیم نجفی نماینده مردم شهرستان‌های آستانه اشرفیه و کیاشهر و مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی هر یک در سخنانی مباحث و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان، محمدرضا رستمی، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نیز شماری از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، گزارش فعالیت‌های مرتبط با این شورا را به سمع ریاست جلسه و حاضران رساندند.

کد خبر 702846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.