نخستین دوره پودمانی مدیریت دانش در یاسوج برگزار شد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دوره پودمانی مدیریت دانش شکل تحولی و نظام‌مند خواهد داشت و این نوع تصمیمات تحول‌آفرین در دولت‌های بعد حتی خارج از نظام اجرایی خود را نشان خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرادعلی پیوند روز _پنجشنبه، هجدهم آبان‌ماه_ در آئین برگزاری نخستین دوره پودمانی مدیریت دانش در یاسوج با اشاره به اینکه بحث علمی در تصمیم گیرپ‌ها و اجرای برنامه ساختاری از جمله ویژگی‌های دولت سیزدهم است، اظهار کرد: بنای هر تصمیم‌گیری خرد علمی، مطالعه و کارشناسی شده و دانش بنیان است.

وی افزود: این حرکت شکل تحولی و نظام‌مند خواهد داشت و قطعاً این نوع تصمیمات تحول‌آفرین در دولت‌های بعد حتی خارج از نظام اجرایی خود را نشان خواهد داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدیریت دانش در تصمیم‌ها، سیاست‌ها و اقدامات هدفدار و همچنین راه و روش انجام هدف‌های نظام، راهنمای عمل در جامعه است، گفت: هدف این است که مدیریت‌ها با آموزش، مهارت‌آموزی، کسب و انتقال تجارب همراه شود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت‌های دولت به برنامه‌ها و فعالیت‌هایی است که به منظور دستیابی به تغییرات مطلوب و دانش مبنا اجرا شود، تصریح کرد: هرچند در دانشگاه‌های ما به خوبی به علم دانش اداره پرداخته نشده اما این آموزه‌ها به علاوه علوم دانشگاهی می‌تواند با اصول و مبانی مشخصی برای اداره و مدیریت امور کشور همراه باشد.

پیوند با بیان اینکه امروزه مدیریت دانش در دنیا بیش از هر چیز دیگری اهمیت خاص خود را پیدا کرده‌است و نباید از آن عقب ماند، خاطرنشان کرد: مدیریت دانش باید به دست همه کسانی برسند که می‌خواهند با منطق علمی و دانش، امور را دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور به دلیل حوزه گسترده و رسالت نظارتی در سطح استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در یک حرکت ابتکاری و نو این مهم را مورد توجه قرار داده است، افزود: این حرکت در راستای ارتقا بهره‌وری و برای تحقق اهداف با تعیین اولویت‌ها و تخصیص منابع، مدیریت منابع انسانی و صرف هزینه‌ها قطعاً کارساز خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این گونه آموزش‌ها تدبیر مدیریت گفتمان یا فضای مدیریتی، خط مشی‌ها و شناخت و درک مسائل بحث می‌شود گفت به طور جامع مسئله مدیریت دانش به افزایش سرعت توسعه و رفاه عمومی کمک می‌کند.

وی با تشکر از مجموعه وزارت کشور که چنین برنامه آموزشی را تدبیر و تدارک دیده‌اند و اولین دوره آموزشی را در این استان به اجرا در آوردند گفت: برای رسیدن به قله که مد نظر مقام معظم رهبری است باید با ساختار و کارهای علمی، اصولی، عالمانه و با تدبیر علمی گام برداشته شود.

مرتضی حسنی دبیر هیئت دانش وزارت کشور با اشاره به تاکید وزیر کشور مبنی بر استقرار نظام جامع مدیریت دانش در این وزارتخانه، استانداری‌ها و سازمان‌های وابسته به وزارت کشور گفت: دوره مدیریت دانش را از سال ۱۴۰۱ شروع کردیم و اکنون فاز آموزش و فرهنگ سازی را انجام می‌دهیم که اجرای دوره مدیریت پودمان دانش یکی از برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه پودمان آموزشی برای اولین بار در کشور در این سطح و به میزبانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود، افزود: افرادی که در بدنه وزارت کشور هستند به عنوان مدیر دانش تربیت می‌شوند که بتوانند مدیریت دانش را تدریس کنند و راهکارهای مؤثر برای مدیریت دانش در سطح وزارت کشور طراحی و اجرا کنند.

دبیر هیأت دانش وزارت کشور گفت: در مرحله اول برای انتخاب مربی پودمان یک هزار و ۳۰۰ نفر داوطلب بودند که به ۴۰۰ نفر رسید و بعد از آن ۱۲۰ نفر انتخاب شدند که در چهار گروه ۳۰ نفره آموزش‌های لازم را خواهند دید که اولین گروه آن در استان کهگیلویه و بویراحمد آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و پس از برگزاری آزمون، افرادی به عنوان مربی و مجری پودمان پذیرش خواهند شد.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های پودمان گام مؤثری بود که در سطح وزارت کشور برداشتیم تا مدیریت دانش را به تمام اجزای وزارت کشور برسانیم.

دبیر هیئت دانش وزارت کشور با اشاره به اینکه علاوه بر کهگیلویه و بویراحمد، دوره‌های آموزشی مدیریت دانش در گلستان، خراسان رضوی و یزد برگزار می‌شود گفت: دوره‌های آموزشی پودمان مدیریت دانش تا پایان دی‌ماه انجام می‌شوند.

کد خبر 702845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.