تابلوهای قدیمی چهارباغ حفظ شود

مجری طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان گفت: تابلوهای قدیمی چهارباغ باید حفظ شود، زیرا بخشی از تاریخ و هویت آن محسوب می‌شود، همچنین با نصب دوربین و مبلمان و افزودن خودروهای برقی باید از چهارباغ حفاظت و حراست شود که فکر برگشت به گذشته شکل نگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علیرضا صلواتی عصر امروز _پنجشنبه هجدهم آبان_ در دومین نشست از سلسله نشست‌های «تجربه شهر» با موضوع پروژه پیاده‌راه‌سازی چهارباغ عباسی اظهار کرد: ما در شهرها پل عابر پیاده نصب می‌کنیم که خود نشان از جنگ میان انسان و خودرو دارد و بیانگر تفکر خودرومحور مدیران است.

وی با اشاره به اهمیت سفرهای خارجی برای مدیران با هدف کسب تجربه افزود: باید به شهر و انسان‌ها اهمیت دهیم، فضای سبز و درختان و در مجموع سبزینگی شهر را توسعه و حفظ کنیم.

مجری طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان با بیان اینکه در زمان اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی چهارباغ نخست اجرای پویش فرهنگ ترافیکی مطرح شد، تصریح کرد: سه‌شنبه‌های بدون خودرو در این راستا شکل گرفت که اگر چه کار سختی بود و مخالفت‌های شدیدی به همراه داشت، اما در نهایت پس از حضور در ۱۲ جلسه شورای ترافیک استان انجام شد، ۱۰۰ هفته چهارباغ در روزهای سه شنبه برای روی خودرو باز و بسته شد.

صلواتی ادامه داد: پروژه پیاده‌راه‌سازی چهارباغ دارای پیوست در ابعاد مختلف بود، در حالی که هر کجای کشور این طرح اجرایی شد و به شکست منجر شده بود، اما بعد از موفقیت اصفهان دیگر شهرها از جمله قم از آن الگو گرفتند.

وی تاکید کرد: تابلوهای قدیمی چهارباغ باید حفظ شود، زیرا بخشی از تاریخ و هویت آن محسوب می‌شود، همچنین با نصب دوربین و مبلمان و افزودن خودروهای برقی باید از چهارباغ حفاظت و حراست شود که فکر برگشت به گذشته شکل نگیرد.

مجری طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان گفت: هوای چهارباغ را داشته باشیم و این محور را رها نکنیم، اما به دنبال دخالت کردن در این محور هم نباشیم.

کد خبر 702842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.