ممنوعیت پرواز جت‌های شخصی در شهر هلندی

فرودگاه شهر مدرن، صنعتی و زیبای آیندهوون در هلند از سال ۲۰۲۶ پرواز جت‌های شخصی را به‌طور کامل ممنوع می‌کند. این اقدام بخشی از تعهد مدیریت این فرودگاه برای سرعت بخشیدن به کاهش انتشار کربن‌دی‌اکسید به‌شمار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، فرودگاه آیندهوون هلند به‌عنوان راهی برای تسریع دستیابی به اهداف پایداری خود برای سال ۲۰۳۰، قصد دارد از سال ۲۰۲۶ به یک مرکز ممنوعه برای پرواز جت‌های شخصی مصرف‌کننده سوخت فسیلی تبدیل شود.

این اقدام اهداف دیگری را نیز دنبال می‌کند که شامل کاهش ۳۰ درصدی انتشار کربن‌دی‌اکسید، تعداد و سروصدای ناشی از پروازها تا پایان دهه است، مدیر فرودگاه آیندهوون این ممنوعیت‌ها را انجام وظیفه خود برای دستیابی به یک بخش هوانوردی سبزتر در اروپا معرفی کرده است.

ممنوعیت پروازهای شخصی؛ راهی برای آینده‌ای سبزتر

هدف قرار دادن پروازهای شخصی یکی از راه‌های موجود برای تسریع دستیابی به اهداف کربن‌زدایی فرودگاه آیندهوون تا سال ۲۰۳۰ به‌شمار می‌رود، چراکه سروصدا و ردپای کربن‌دی‌اکسید هواپیماهای خصوصی به ازای هر مسافر بسیار بالاتر از هواپیماهای تجاری است.

با این وجود مدیریت فرودگاه در بیانیه خود خاطرنشان کرد که در صورت توسعه هواپیماهای برقی در آینده، فرصت کوچکی در اختیار هوانوردی خصوصی قرار داده خواهد شد، در این بیانیه همچنین آمده است که تا سال ۲۰۳۰ تنها هواپیماهای نسل آخر اجازه دسترسی به فرودگاه آیندهوون را خواهند داشت.

مدیریت فرودگاه اطمینان داد که با وجود نیاز به سوخت پایدار برای هواپیما در آینده تا سال ۲۰۲۴ فرودگاه آیندهوون به شرکت‌هایی که هواپیماهای آن‌ها با این سوخت‌ها پرواز می‌کنند، کمک مالی ارائه خواهد داد که مبلغ در نظر گرفته‌شده برای این منظور نیم میلیون یورو است.

سایر اقداماتی که به‌عنوان بخشی از طرح کلی کربن‌زدایی این فرودگاه معرفی شده شامل معرفی یک روش خروج به‌گونه‌ای است که تا حد امکان سطوح مزاحمت صوتی برای مناطق مسکونی در مجاورت فرودگاه را کاهش دهد.

کد خبر 702839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.