کمینه هوای اصفهان به ۴ درجه می‌رسد/ ثبت دمای صفر درجه در استان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار نارنجی از تداوم و ورود سامانه تشدید شرایط پایداری جو تا اواسط هفته آینده با انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم پایداری جو تا اواسط هفته آینده بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در بیشتر مناطق به صورت صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و در نواحی مرکزی و صنعتی استان غبار محلی، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم به ویژه از روز یکشنبه تا سه‌شنبه در بعضی ساعات افزایش ابر نیز خواهیم داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی با توصیف سامانه تشدید شرایط پایداری در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از روز جمعه نوزدهم آغاز شده و تا پایان وقت سه‌شنبه بیست‌وسوم آبان با انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی همراه است.

وی گفت: افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توأم با رشد ظرفیت غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی در صورت رعایت و کنترل نکردن منابع آلاینده احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پرتردد و صنعتی از مخاطرات فعالیت سامانه مذکور است.

آقایی اظهار کرد: مدیریت جهت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر تردد نکردن گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف پایداری جو در استان اصفهان، افزود: فعالیت این سامانه از روز دوشنبه آغاز شده و تا پایان روز شنبه بیستم آبان با غبارآلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه پایداری جوی با غبارآلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا طی شش روز در کلانشهر اصفهان، مناطق مرکزی و شهرک‌های صنعتی وجود خواهد داشت، تصریح کرد: در این مدت اصفهان، نجف‌آباد، زرین‌شهر، مبارکه، شرق اصفهان، برخوار و دولت‌آباد، شهرک‌های صنعتی تحت تأثیر فعالیت سامانه مذکور است.

وی گفت: کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم، شرایط انباشت آلاینده‌های جوی از اثرات مخاطرات فعالیت سامانه است که از روز پنجشنبه هجدهم تا شنبه بیستم آبان استان اصفهان را درگیر خواهد کرد.

آقایی اظهار کرد: نداشتن تردد غیرضروری در سطح شهرها به‌ویژه افراد آسیب‌پذیر، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۲۲ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به چهار درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای صفر سانتی‌گراد، به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 702820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.