یک باغدار حرفه ای چگونه نهال بادام انتخاب می کند؟

باغداری شغل شریفی است و درآمد بسیار زیادی دارد. درآمد حاصله از باغداری، درآمدی متناوب و ماندگار است. در واقع شما با احداث یک باغ تجاری بادام هم آینده مالی خود و هم فرزندانتان را تامین می کنید؛ البته که شما باید بدانید یک باغدار حرفه ای چگونه نهال های بادام را انتخاب می کند و باغ خود را گسترش می دهد.

در صورتی که از فوت و فن باغداری آگاه نباشید به احتمال زیادی سرمایه شما بر باد می‌رود؛ از همین رو در این مطلب ما تصمیم گرفته‌ایم اقداماتی که باغداران حرفه‌ای برای احداث یک باغ تجاری انجام داده‌اند را مورد بررسی قرار دهیم. همراه ما باشید.

نهال‌های اقتصادی بادام، اولین انتخاب باغداران حرفه‌ای

اولین انتخاب باغداران حرفه‌ای، انتخاب و خرید ارقام اقتصادی بادام است. به نقل از منابع معتبری مانند نهالستان نهالوند، ویکی پدیا، ویکی هو و ویکی کشاورز برخی از ارقام نهال‌های بادام نسبت به ارقام دیگر محصول دهی بیشتری دارند و می‌توان آنها را ارقام اقتصادی بادام نامید.

این منابع معتبر معتقدند که نهال‌های زیر برای تبدیل باغ شما به یک باغ تجاری گزینه مناسب‌تری هستند. اکثر باغدارانی که امروزه از آنها با عنوان باغداران حرفه‌ای یاد می‌شود هم با کاشت همین نهال‌ها به یکی از بهترین‌ها تبدیل شده‌اند.

نهال بادام مامایی

نهال‌های مامایی با توجه به اینکه ۱۵ کیلوگرم بادام تولید می‌کنند، در دسته نهال‌ها اقتصادی قرار می‌گیرند. این نهال‌ها علاوه بر محصول دهی خوب، در برابر سرما هم بسیار مقاوم اند و شما می‌توانید آنها را در مناطق سردسیری بکارید.

نهال‌های مامایی قابلیت رشد در ارتفاع ۳۰۰۰ متری از سطح دریا را دارند و شما می‌توانید با خیالی آسوده بابت رشد و ثمردهی نهال‌ها، آنها را در مناطقی که به این اندازه مرتفع هستند بکارید.

نهال‌های مامایی برای رشد بهتر و عدم نیاز به کوددهی زیاد باید در فاصله ۴ متری از هم کاشته شوند. در این حالت ریشه نهال‌ها به خوبی رشد کرده و شما می‌توانید نسبت به رشد و بهره وری آنها امیدوار باشید.

نهال بادام آذر

نهال‌های آذر از پیوند نهال‌های ایتالیایی کریستومورتو و نهال‌های فرانسوی آی به وجود می آیند. به دلیل پیوندی بودن این نهال‌ها مقاومت قابل توجهی در برابر آفت و بیماری از خود نشان می‌دهند؛ از همین رو هم در میان باغداران حرفه‌ای محبوبیت بسیاری دارند.

هر نهال آذر احتمالاً چیزی حدود ۷ کیلوگرم بادام تولید کند؛ اما باز هم به دلیل دیر گل بودن و مقاومت در برابر سرما اغلب باغداران به سراغ خرید این نهال‌ها می‌روند، به خصوص باغدارانی که در مناطق سردسیری و مناطقی که ارتفاع آنها بین ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا است.

نهال‌های آذر برای رشد بهتر به هر ۲۰ روز یکبار آبیاری نیاز دارند و حتماً باید در فاصله ۴ متری از هم کاشته شوند.

نهال بادام تونو

نهال‌های ایتالیایی تونو هم به گفته باغداران نهال‌های اقتصادی و پر باری هستند. این نهال‌ها حدود ۱۰ کیلوگرم بادام تولید می‌کنند و از قابلیت رشد در مناطق سردسیری برخوردارند.

شما می‌توانید نهال‌های تونو را در مناطق سردسیری که ارتفاع آنها بین ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا است بکارید و مطمئن باشید که در فصل برداشت محصول، از آن میزان قابل توجهی بادام برداشت می‌کنید.

نهال‌های تونو همچنین باید در فاصله ۴ متری از هم کاشته شوند. ضمن اینکه این نهال‌ها برای محصول دهی بهتر هر ۲۰ روز یکبار آنها به آبیاری نیاز دارند.

نهال‌های اصلاح شده و محبوبیتشان درمیان باغداران حرفه‌ای

یک باغدار حرفه ای چگونه نهال بادام انتخاب می کند؟

در میان باغداران حرفه و کسانی که در باغداری به اصطلاح دو پیرهن بیشتر پاره کرده‌اند، نهال‌های اصلاح شده محبوبیت بیشتری دارند. کارشناسان خبره کشاورزی هم معتقدند که نهال‌های اصلاح شده و پیوندی نسبت به نهال‌های بذری عملکرد بهتری دارند و برای احداث یک باغ تجاری مناسب‌تر هستند. آنها مزایای نهال‌های اصلاح شده را به صورت زیر معرفی کرده‌اند:

  • نهال‌های اصلاح شده پاکوتاه هستند و همین موضوع هم باعث شده که باغداران راحت تر به آنها رسیدگی کنند.
  • عمر اقتصادی نهال‌های اقتصادی نسبت به نهال‌های بذری بیشتر است و این یعنی شما می‌توانید برای مدت‌های طولانی از آنها بادام برداشت کنید.
  • نهال‌های اصلاح شده ریشه زایی خوبی هم دارند؛ به همین علت هم نیازی نیست باغداران آنها را مرتب کوددهی کنند.
  • نهال‌های اصلاح شده مقاومت بیشتری در برابر سرما و بیماری دارند؛ از همین رو برای کاشت در مناطق سردسیری مناسب ترند.

آیا شرایط آب و هوایی منطقه روی تصمیم باغداران حرفه‌ای تاثیر می‌گذارد؟

بدون شک بله، اگر به مطالب فوق دقت کرده باشید حتماً متوجه شده‌اید که برخی از نهال‌ها برای کاشت در مناطق سردسیری انتخاب‌های بهتری هستند.

معمولاً نهال‌هایی که باید در مناطق سردسیری کاشته شوند دیر گل هستند و بعد از عبور از سرمای بهار شکوفه می‌دهند و نهال‌هایی که ما در این مطلب معرفی کرده‌ایم همگی دیر گل هستند و به نظر می‌رسد باغداران می‌توانند این نهال‌ها را در مناطق غربی و شمال غربی ایران و حاشیه‌های سلسله جبال البرز و زاگرس بکارند.

این درحالی است که مناسب‌ترین نهال‌ها برای کاشت در مناطق گرمسیری نهال‌های زود گل هستند. نمونه‌هایی از این نهال‌ها را شما می‌توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی nahalvand.com مشاهده کنید.

نهالوند و باغداران حرفه‌ای دوستی دیرینه ای دارند!

یک باغدار حرفه ای چگونه نهال بادام انتخاب می کند؟

نهالستان نهالوند در سال‌های اخیر جزو برترین نهالستان‌های ایران بوده است و باغداران زیادی با کمک این نهالستان توانسته‌اند یکی از بهترین باغستان‌های ایران را احداث کنند.

شما هم برای تبدیل شدن به یک باغدار حرفه‌ای می‌توانید نام نهالوند را در مرورگر خود جستجو کرده و برای خرید نهال‌های بادام اقدام کنید. در وب سایت این نهالستان مشخصات و قیمت نهال بادام درج شده است و شما می‌توانید به راحتی مشخصات نهال‌های مختلف را بررسی کرده و آنها را به سبد خرید خود اضافه نمایید.

نهالوند همچنین برای کسانی که تجربه زیادی در زمینه باغداری ندارند، امکان دریافت مشاوره رایگان را فراهم کرده است. مشاورین خبره نهالوند به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند؛ پس در هر ساعت از شبانه روز تنها با کلیک روی گزینه مشاوره می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کرده و از تجربه و دانش آنها بهره مند شوید.

ضمن اینکه نهال‌هایی که به صورت اینترنتی از نهالوند خریداری می‌کنید، همگی از ویژگی‌های زیر بهره مند هستند:

  • کارت سلامت
  • کارت قرنطینه
  • شناسنامه
  • ضمانت نامه
  • قیمت رقابتی

دریافت مشاوره تخصصی قبل خرید (۰۹۱۴۴۸۰۱۹۴۰ _ ۰۹۱۴۴۸۰۱۹۳۰

کد خبر 702802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.