پیشرفت طرح بازآفرینی شهری در اطراف حرم حضرت معصومه

مدیر منطقه هفت شهرداری قم گفت: با آغاز طرح بازآفرینی شهری در اطراف حرم مطهر و قبرستان نو، ۷۰ پلاک در این محدوده تملک شده است.

محمد رمضانی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: با تصمیم مدیریت شهری در خصوص اجرای طرح بازآفرینی شهری در اطراف قبرستان نو با هدف ایجاد فضای سبز و بهسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) ۷۰ پلاک در این محدوده تملک شده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته حدود ۱۳۴ مغازه در اطراف قبرستان نو احداث شده و ۵ هکتار فضای باز شهری معروف به قبرستان نو در پشت مغازه‌ها وجود دارد که در صورت اجرای این پروژه این فضا در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) به صورت باغ مزار در اختیار عموم شهروندان قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به اینکه پروژه تملک از ابتدای سال آغاز شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۰ پلاک تملک شده و در حال رایزنی با مالکین هستیم تا تملک مابقی پلاک‌ها نیز صورت بگیرد.

رمضانی ادامه داد: حفظ فضای آرامستان قبرستان نو و بهسازی مقابر مشاهیر در این محدوده از شاخصه‌های مهم این پروژه است و در عین حال باز شدن این فضای شهری در ایجاد امنیت برای ساکنین منطقه و ایجاد فضایی مطلوب و زیبا برای زائران کریمه اهل بیت (س) مؤثر است.

وی از مالکان خواست تا با انجام توافق مابقی مغازه‌ها در تسریع پروژه تملک پلاک‌ها و انجام عملیات‌های عمرانی همکاری کنند.

کد خبر 702800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.