انقلاب اسلامی مفهوم قدرت را در دنیا تغییر داد/ محو رژیم صهیونیستی پیروزی بزرگ در گام دوم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آمریکا دیگر قدرتمند نیست؛ آنها به لحاظ فناوری قدرت دارند اما توان بکارگیری و اعمال آن قدرت را ندارند و در نتیجه قدرتمند نیستند چرا که انقلاب اسلامی مفهوم قدرت را تغییر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی صبح امروز _ پنجشنبه هجدهم آبان‌ماه _ در چهاردهمین اجلاس عمومی مجامع بسیجیان استان اصفهان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه‌های مقاومت و غزه به ویژه شهید قاسم سلیمانی، اظهار کرد: امروز شاهد صحنه‌هایی از مردم مقاوم غزه در برابر رژیم کودک کش و جعلی صهیونیستی هستیم و نیز شاهد اتفاقی که در عملیات طوفان القصی افتاد و تحولاتی که بعد از این اتفاق بزرگ رقم خواهد خورد، خواهیم بود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص تبیین موضوع فلسطین و این حادثه بزرگ، افزود: رهبر عظیم الشان انقلاب سال گذشته قبل از ۱۳ آبان در جمع دانش آموزان فرمودند که دنیا در حال عبور از یک تغییر و تحول بزرگ است و قدرت از غرب عالم در حال انتقال به شرق عالم است و باید ببینیم جایگاه ایران در این تغییر و تحول کجا است و درباره آن بحث و گفت‌وگو شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: لازم است این موضوع در جلسات و هیئت‌های اندیشه ورز به صورت همه جانبه و در همه ابعاد به خصوص از سوی نخبگان و اندیشمندان ملت ایران مورد مطالعه قرار گیرد که این ملت یک تحول بزرگ را در دوران معاصر رقم زد و انقلاب اسلامی ایران موجب این تحول و تغییر گسترده در سطح جهان بود.

وی تصریح کرد: این تحول و تغییر از سال ۵۷ با سقوط رژیم منحط پهلوی آغاز شد و آمریکایی‌ها یک سرزمین بزرگ و راهبردی را از دست دادند و این سرزمین در کنترل ملت بزرگ ایران قرار گرفت و پس از آن انقلاب اسلامی از درون این ملت و سرزمین در دنیا انتشار پیدا کرد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه انتشار انقلاب اسلامی نیازی به احتجاج ندارد، ادامه داد: آن روزی که ملت بزرگ ایران انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، کشورهای عربی و به ویژه مصر در کمپ دیوید با رژیم صهیونیستی و وساطت کارتر رئیس جمهور آمریکا قرارداد سازش امضا کردند.

وی تشریح کرد: جهان عربی که روزی قرارداد کمپ دیوید را امضا کردند و تسلیم شدند با پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحولی بزرگ را رقم زدند چرا که امام راحل ما فرمودند مسئله اصلی جهان اسلام فلسطین است.

وی در خصوص تحولات غزه گفت: تحولات غزه یکی از دامنه‌های بزرگ این تغییر است و یک پیروزی بزرگ برای جهان اسلام است چرا که جهان اسلام توانست بی اعتبار بودن همه مؤلفه‌های شکل دهنده رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی را باطل کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر باطل شدن مؤلفه‌های قدرت نظامی و ارتش، قدرت امنیتی و قدرت ارعاب رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی ابراز کرد: این رژیم با وجود پشتیباتی قدرت‌های استکباری نظیر انگلیس، فرانسه، آمریکا و آلمان از ابتدا تا به امروز در بزرگ‌ترین مخمصه قرار گرفته است و اگر لحظه‌ای پشتیبانی آمریکا قطع شود از صحنه روزگار محو خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح‌های ارائه شده به مجمع بسیج استان دقیقاً در ارتباط با این صحنه هاست، افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگو باید تکامل پیدا کند و در دولت اسلامی طرح‌های بی عیب و نقص آن پیاده شود.

وی ادامه داد: باید نسخه جمهوری اسلامی به عنوان الگوی جدید برای جهان اسلام و جهانی که تشنه صلح و سعادت، عدالت و آزادی است تکمیل شود که رهبر معظم انقلاب در این زمینه مراحل پنج گانه تکاملی انقلاب را ارائه داده‌اند که در گام دوم سه مرحله آن باقی مانده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: دولت‌سازی، جامعه پردازی و ورود به مرحله تمدن نوین اسلامی سه مرحله‌ای هستند که باید تکامل پیدا کنند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی یعنی مردم سالاری اسلامی و هیچ کم و کاستی نباید داشته باشد؛ جایی که امام راحل فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد؛ رهبر انقلاب نیز فرمودند که مردم سالاری اسلامی یعنی مردم در همه امور مانند اقتصاد، سیاست، فرهنگ، دفاع و … سالار خودشان باشند.

سلیمانی به نقش بسیج در تحقق مردم سالاری اسلامی اشاره کرد و افزود: بسیج به عنوان تشکیلات انقلاب اسلامی خدمتگزار مردم است و با مردم در یک عرصه و گستره وسیع قرار دارد.

وی تاکید کرد: حتماً بزرگترین پیروزی انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب محو رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار خواهد بود که این مهم در حال تحقق است؛ به لحاظ گفتمانی این رژیم ساقط شده و سقوط آن در همه جهان تسری پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: آمریکا دیگر قدرتمند نیست؛ آنها به لحاظ فناوری قدرت دارند اما توان بکارگیری و اعمال آن قدرت را ندارند و در نتیجه قدرتمند نیستند چرا که انقلاب اسلامی مفهوم قدرت را تغییر داد.

سلیمانی اضافه کرد: امروز قدرت در اختیار مردم فلسطین است و همانطور که می‌بینیم تمام راهپیمایی‌های دنیا مزین به چفیه ها و پرچم فلسطین است؛ فلسطینیان با حمایت مردم دنیا برای خود قدرتی ساختند و این راهبردی است که انقلاب اسلامی آن را تدوین کرد و امام راحل و رهبر انقلاب آن را تداوم بخشیده و مقاومت فعال را سرمشق قرار دادند.

وی با بیان اینکه باید عیب و نقص‌ها برطرف شود، تصریح کرد: بسیج بزرگترین تشکیلات مردمی انقلاب در کنار سایر ظرفیت‌ها است و اگر همه تحت یک جبهه واحد قرار بگیریم می‌توانیم در رفع مشکلات سرعت ببخشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه کشورمان، ابراز کرد: همانطور که در سایر جنگ‌ها پیروز شدیم در این جنگ هم باید پیروز شویم.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان و نخبگان باید در جنگ اقتصادی نقش‌آفرینی کنند، گفت: ساخت مسکن برای محرومین، تأمین آب شرب شهری و روستایی و … همه طرح‌هایی دارند که لازم است دانشگاه‌ها و گروه‌های جهادی با همکاری یکدیگر به تحقق این طرح‌ها کمک کنند و چالش‌ها را برطرف کنند.

تمدن غرب باید بداند به پایان تاریخ رسیده است

سلیمانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام سیاسی جدید از درون متبلور شده و می‌خواهد تکامل یافته در سراسر جهان انتشار یابد، ادامه داد: تمدن غرب باید بداند به پایان تاریخ رسیده و لیبرال دموکراسی پس از سه قرن تباهی و ایجاد بزرگترین جنگ‌ها و تحمیل بزرگترین خونریزی‌ها و سپری کردن دوره‌های طولانی اشغال و غارت و چپاول به پایان خود رسیده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: ملت‌های مسلمان پای کار اشغالگری ایستاده‌اند و به دنبال جراحی این غده سرطانی و محو آن هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید موضوع فلسطین را به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام دنبال کنیم و بدانیم به فرموده امام راحل قرن آینده قرن اسلام خواهد بود و اسلام سنگرهای جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد.

کد خبر 702779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.