تمام پروژه‌های استان پیوست پدافند غیرعامل داشته باشد

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان گفت: تمام پروژه‌های دولتی که اجرایی می‌شود باید پیوست پدافند غیرعامل را داشته باشد.

احمد محمدرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان با بیان اینکه تمام پروژه‌های دولتی که اجرایی می‌شود باید پیوست پدافند غیرعامل را داشته باشد، اظهار کرد: لازم است در همه پروژه‌ها الزامات پدافند غیرعامل رعایت شود، چراکه نقش پیشگیرانه‌ای در وقوع حوادث و ایجاد بحران دارد.

وی افزود: چنانچه برای مدیری محرز شود که این الزامات در پروژه‌ها رعایت نشده، قرار است به عنوان ترک فعل برای او پرونده قضائی تشکیل شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان خاطرنشان کرد: یکی از مباحث مهم در ساخت‌وسازها، مبحث ماده ۲۱ مقررات ملی ساختمان است که طی جلسات متعددی که با سازمان نظام مهندسی و شهرداری داشته‌ایم، درصدد هستیم این مهم در استان کردستان اجرایی شود.

محمدرضایی ادامه داد: مبحث ماده ۲۱ در کل کشور اجرایی نشده است و مکاتباتی را نیز در این مورد داشته‌ایم تا این طرح را به صورت پایلوت در استان اجرایی کنیم.

وی تاکید کرد: سازمان پدافند غیرعامل در استان کردستان طی چند سال اخیر به صورت جدی در پروژه‌هایی که قرار است اجرایی شود ورود کرده و قرار است در مطالعات پروژه‌ها الزامات پدافند غیرعامل رعایت شود.

مدیرکل مدیریت پدافند غیرعامل استانداری کردستان گفت: چنانچه الزامات پدافند غیرعامل رعایت شود، استحکام ساخت‌وسازها بالاتر رفته است و آسیب‌پذیری آن‌ها هنگام حوادث به حداقل می‌رسد.

کد خبر 702722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.