سفری به دل روستاهای پاییزی

در سفرهای پاییزی «مقصد مهم نیست، بلکه باید از مسیر لذت برد» بیش از هر زمان دیگری معنا پیدا می‌کند؛ سفر در دل پاییز و گام برداشتن در روستاهای نارنجی‌پوش تجربه‌ای منحصربه‌فرد است که می‌تواند خاطرات متفاوتی را برای هر شخصی ثبت کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به‌طور معمول و در برنامه‌ریزی‌های خانوادگی نیمه اول سال یعنی فصل‌های بهار و تابستان اصلی‌ترین گزینه‌ها برای انتخاب زمان مسافرت است، اما سفر در دل فصل پاییز با وجود جاده‌های نارنجی‌پوش تجربه‌ای منحصربه‌فرد است.

در سفرهای پاییزی، مسیر و مقصد تماشایی و گزینه مناسبی برای عکاسی هستند و روستاها، یکی از زیباترین مسیرها و مقاصد هستند که در ادامه معرفی بر این روستاها خواهیم داشت:

روستای زرین‌دشت

روستای زرین‌دشت از توابع شهرستان فیروزکوه است که در استان تهران قرار دارد؛ این روستا در فاصله ۱۲۰ کیلومتری تهران و ۴۰ کیلومتری جنوب فیروزکوه واقع شده است.

این منطقه خوش آب‌وهوا در میان ارتفاعات رشته‌کوه البرز قرار دارد و به همین دلیل از رودهای «حبله رود»، «خمده» و «دریابک» بهره می‌برد و کوچه و پس‌کوچه‌های این روستا با وجود باغ‌های فراوان میوه و معماری خانه‌های روستایی به اندازه کافی تماشایی است.

در زرین‌دشت سوژه‌های زیادی برای عکاسی پیدا می‌شود؛ همچنین می‌توان هنگام طبیعت‌گردی در این منطقه از شنیدن صدای پرندگان، تماشای آسمان آبی صاف و آب‌وهوای مطلوب این منطقه حسابی لذت برد، در همه قسمت‌های این روستا درختان سرسبز و تنومند بی‌شماری وجود دارد که این منطقه را به بهشتی تماشایی تبدیل کرده است.

سفری به دل روستاهای پاییزی

روستا جاغرق

روستا ییلاقی جاغرق در ۲۱ کیلومتری جنوب غربی مشهد و در فاصله ۷ کیلومتری جنوب غربی طرقبه واقع شده و در دل دره‌های حاصل از کوه‌های بینالود واقع شده است.

روستای ییلاقی جاغرق یکی از مکان‌های دیدنی مشهد و روستایی بی‌نظیر، سبز، دنج، دیدنی و دل‌نواز است؛ باید در این روستای کهن سال قدم بزنید و از هوای زندگی بخش آن استشمام کنید، عطر طبیعت آن را بچشید و آوای جریان آب در جوی بارها و رودخانه‌های فصلی را بشنوید.

جاغرق در نوع خود یک قطب گردشگری محسوب می‌شود و شما هم هرگاه رهسپار مشهد بودید از این طبیعت بی‌نظیر غافل نشوید و برای دیدن درختان سبز، کهن‌سال و سر به فلک کشیده‌، آب جاری که از کنار قدم‌های شما عبور می‌کند به آوای جریان آب گوش بسپارید.

سفری به دل روستاهای پاییزی

روستای زنوزق

روستای زنوزق در آذربایجان شرقی و نزدیک شهر تبریز است که در ارتفاع ۱۷۰۰ متری در کوهپایه کوه‌های سلطان سنجر قرار دارد که از جنوب غرب به زنوز، از شمال به روستای درق و از شرق به کوه می‌رسد.

در این روستا، چیزی که بیشتر از همه توجه شما را جلب خواهد کرد، سنگ‌فرش مرتب روستا و در و پنجره‌هایی است که با رنگ‌های آبی، سبز و قرمز رنگ‌آمیزی شده است و زیبایی‌های این روستا را چندبرابر کرده‌اند.

زنوزق از نظر آب و هوایی جزو مناطق سردسیر ایران محسوب می‌شود که دارای زمستان‌های سرد طولانی و بهار و پاییز نسبتاً سرد و تابستان‌های معتدل است.

سفری به دل روستاهای پاییزی

روستای قلات شیراز

روستای قلات یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی نزدیک به شیراز است که با آب و هوایی دلپذیر و خنک، در روزهای پاییزی سال میزبان گردشگران است؛ این روستای ییلاقی با مسیر سنگفرش‌شده، خانه‌های پلکانی در دامنه کوه، درختان سرسبز، طبیعت بی‌نظیر، چشمه‌های آب سرازیر از دل کوه‌، دره عمیق و جاذبه‌های تاریخی در لحظه اول، چشم بینندگان را به خود خیره خواهد کرد.

این روستا دارای چشم‌اندازهای زیبای کوه، چشمه و جنگل است و در ۳۶ کیلومتری شمال غرب شهر شیراز قرار دارد و از مقاصد و جاذبه‌های گردشگری استان فارس محسوب می‌شود.

سفری به دل روستاهای پاییزی

روستای سکنج کرمان

روستای «سکنج» در ۵۰ کیلومتری کرمان یکی از معروف‌ترین گردشگاه‌های کرمان با قدمت تاریخی ۷۰۰ ساله و از روستاهای سردسیری ایران محسوب می‌شود.

در فصل پاییز ترکیب درختان کهن‌سال و خانه‌های قدیمی، زیبایی خاصی را به این روستا می‌دهند؛ عبور از لابه‌لای درختان و تخته سنگ‌ها و گذر از کنار آبشارهای کوچک و پرسروصدا در بلندای کوه‌ها که گویی همه را به تسخیر خود در آورده است، منظره‌ای فراموش‌نشدنی را پیش چشمانتان ترسیم خواهد کرد.

سفری به دل روستاهای پاییزی

کد خبر 702716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.