دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد بهره‌مند شوند

استاندار گیلان کار تشکل های مردم نهاد را انسان‌دوستانه و خیرخواهانه دانست و گفت: توجه به سازمان‌های مردم نهاد و بهره‌گیری از ظرفیت آنان از سوی دستگاه‌های اجرایی ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اسدالله عباسی امروز _چهارشنبه هفدهم آبان‌ماه_ در نشست دو ساعته با مسئولان و اعضای سازمان‌های مردم نهاد گیلان در قالب شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان گیلان، در پاسخ موضوع طرح شده از سوی یکی از مسئولان سمن‌ها در زمینه عدم پذیرش برخی طرح‌ها، اظهار کرد: طرح‌ها باید پس از کارشناسی در چارچوب قانون مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در بخش‌های مختلف افزود: در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم باید از مشارکت مردمی در پیشبرد امور مربوط به مردم حداکثر استفاده شود.

استاندار گیلان استفاده از تشکل‌های مردم نهاد را کم هزینه ترین و بهترین راه برای سرعت بخشی در رسیدن به اهداف دانست و خاطرنشان کرد: جلسات سمن‌ها باید به صورت تخصصی با دعوت از تشکل‌های مربوط به هر حوزه برگزار شود، ضمن اینکه به برگزاری نشست‌های ماهانه کاربردی و عملیاتی نیز توجه شود.

عباسی در ارتباط با فعالیت تشکل‌های مردم نهاد در روستاها گفت: ریشه تنومند رشد و توسعه گیلان از روستاها است از این‌رو باید به مناطق روستایی توجه شود.

وی در ارتباط با فعالیت تشکل‌های حمایت از کودکان دارای بیماری صعب‌العلاج اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ارتباط با تأمین داروی این کودکان اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش تشکل‌های مردم نهاد در دوران کرونا افزود: سمن‌ها در دوران کرونا به کادر درمان و نیز سایر حوزه‌ها کمک‌های قابل توجهی کردند.

۴۴۸ تشکل مردم نهاد در گیلان در حوزه‌های مختلف ازجمله فرهنگی، زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی، سلامت، گردشگری و توسعه زیربنایی فعالیت می‌کنند.

کد خبر 702715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.