قرار نظارت قضایی برای مدیرکل‌ بهزیستی گیلان صادر شد

رئیس کل دادگستری گیلان از صدور قرار نظارت قضایی برای مدیرکل بهزیستی استان به لحاظ کوتاهی در انجام وظیفه و عدم نظارت بر کمپ ها در حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار کرد: مدیر کل بهزیستی استان گیلان تحت پیگرد قضائی قرار گرفت به لحاظ کوتاهی در انجام وظیفه و عدم نظارت بر کمپ‌ها و توجه اتهام قرار تأمین کیفری برای وی صادر شد و برای ایشان قرار نظارت قضائی صادر و مراتب به سازمان بهزیستی اعلام شد.

وی با بیان اینکه طبق دستورالعمل‌های مربوطه، مرجع صدور مجوز و نظارت بر کمپ‌ها بهزیستی استان است، افزود: از لحظه وقوع حادثه، بررسی‌های دقیق توسط همکاران دادسرای مرکز استان انجام و مشخص شد بهزیستی وظایف نظارتی و اداری خود را در این خصوص انجام نداده که منجر به وقوع این فاجعه شده است.

رئیس کل دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: در همین راستا مدیر کل بهزیستی و کارکنان مرتبط تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند و تحقیق توسط همکاران قضائی آغاز و با توجه به اتهامات منتسب ضمن تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین کیفری برای نامبرده قرار نظارت قضائی صادر شد که وی به صدور این قرار اعتراض کرد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: پرونده وی به شعبه ۱۰۷ دادگاه کیفری دو رشت ارجاع و اعتراض نامبرده رسیدگی و این قرار نظارت قضائی تأیید و مراتب به سازمان بهزیستی اعلام شد.

حجت اسلام صادقی نیارکی با اشاره به اینکه دستگاه قضائی با تمام کسانی در راستای حفظ حقوق عامه و کرامت انسانی کوتاهی کرده و جان و مال مردم را به مخاطره می‌اندازند در چارچوب قانون برخورد می‌کند، گفت: همه مدیران و مسئولان استانی باید در انجام وظایف قانونی خود هوشیار بوده و پاسخگوی تمامی اقدامات زیرمجموعه‌هایشان باشند.

حوالی ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح روز جمعه بروز آتش سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود واقع در شرق گیلان منجر به فوت ۳۳ نفر و مصدومیت ۱۷ نفر شد.

کد خبر 702709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.