درخشش دانشگاه‌های ایرانی در لیست رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه ملی تایوان

گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهد که ۱۸ دانشگاه ایرانی در فهرست ۵۰۰ موسسه برتر «رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه ملی تایوان» سال ۲۰۲۳ قرار گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، با توجه به گزارش «رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه ملی تایوان» در شش موضوع و ۲۸ رشته، ۱۸ مؤسسه ایرانی در لیست ۵۰۰ مؤسسه برتر جهان قرار گرفته‌اند. این نظام رتبه‌بندی بر اساس پژوهش‌های انجام شده صورت گرفته است، دانشگاه ملی تایوان به منظور انتشار این رتبه‌بندی، سه شاخص بهره‌وری پژوهشی، تأثیر پژوهشی و پیشرفت پژوهشی را در نظر گرفته است.

هر کدام از ۱۸ دانشگاه ایرانی که در رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه ملی تایوان قرار گرفته‌اند چندین بار در رشته‌های مختلف تکرار شده‌اند. دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته فارماکولوژی و سم‌شناسی رتبه ۱۶ را در فهرست ۵۰۰ مؤسسه برتر به خود اختصاص داده است. دانشگاه تهران در رشته مهندسی مکانیک نیز رتبه ۲۷ را دریافت کرده است. همین دانشگاه در رشته مهندسی شیمی در رتبه ۳۱ قرار دارد.

در فهرست یادشده دانشگاه تهران در رشته‌های مختلف ۱۷ بار تکرار شده است، دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۰ مرتبه تکرار شده است، نام دانشگاه تبریز، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه صنعتی شریف نیز در رشته‌های متفاوت ۹ مرتبه ذکر شده است. پس از آن دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه علم و صنعت ایران هفت بار تکرار شده است.

کد خبر 702670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.