ثبت‌نام تمام الکترونیکی متقاضیان انتخابات مجلس حواشی را به حداقل رساند

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام تمام الکترونیکی متقاضیان انتخابات مجلس برای نخستین بار در کشور و بدون هیچ خدشه‌ای ضمن کاستن از حواشی، نشان از دولت الکترونیک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی انتخابات استان اصفهان، مهدی سلیمانی دبیر ستاد انتخابات استان، امروز _چهارشنبه هفدهم آبان‌_ در شورای اطلاع‌رسانی استان ضمن اشاره به ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: با توجه به اهمیت مجلس خبرگان رهبری می‌طلبد رسانه‌ها با رویکرد تبیین افکار عمومی به این انتخابات بپردازند.

وی ادامه داد: با توجه به ۸ ساله بودن انتخابات مجلس خبرگان، ضروری است رسانه‌های استان رسالت و کارکرد این مجلس را برای مردم تبیین کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان در خصوص فرآیند اجرای انتخابات مجلس نیز گفت: در روزهای آینده وارد فرآیندی می‌شویم که احتمال دارد شبهات سیاسی پیرامون آن افزایش خواهد یافت.

سلیمانی خاطرنشان کرد: فرآیند ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی انجام شد و شاهد افزایش ۴۲ درصدی آمار ثبت‌نام کنندگان در استان نسبت به دوره گذشته بودیم که بسیار قابل توجه است.

وی افزود: فردا آخرین روز بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی است، از روز شنبه هفته آینده عدم تأیید و عدم احراز صلاحیت به متقاضیان اعلام خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان اظهار کرد: فرصت مراجعه به هیئت‌های اجرایی در قانون برای متقاضیان در نظر گرفته شده و می‌توانند از این فرصت استفاده کنند تا از دلایل عدم تائید یا عدم احراز خود مطلع شوند؛ در این خصوص رسانه‌ها می‌توانند نقش آفرینی و اطلاع‌رسانی کنند.

سلیمانی افزود: همچنین ضروری است فرصت شکایت به هیأت نظارت نیز در رسانه‌ها منعکس شود.

وی اظهار کرد: اگر مدیریت رسانه‌ای و اطلاع رسانی لازم براساس قانون، توسط رسانه‌های استان صورت پذیرد مؤثر خواهد بود.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان تصریح کرد: موضوع الکترونیکی شدن مرحله پیش ثبت‌نام و مرحله ثبت‌نام انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رسانه‌ها مغفول مانده است.

سلیمانی گفت: از این رو که این عملیات برای نخستین بار در کشور و بدون خدشه‌ای انجام و باعث شد حواشی پیرامون ثبت‌نام نسبت به دوره‌های گذشته به حداقل‌های کاهش یابد می‌تواند، سوژه و موضوع رسانه‌ها قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: الکترونیکی شدن مرحله پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام متقاضیان از مصادیق دولت الکترونیک است.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان عنوان کرد: در حوزه انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز، رسانه‌ها می‌توانند نقش اساسی قوانینی که به تصویب نمایندگان مجلس می‌رسد و تأثیری که در زندگی مردم دارد را برای مردم تبیین کنند.

سلیمانی متذکر شد: طبق قانون، هیأت استانی بررسی تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان نیز شکل گرفت و جلسات آن به صورت منظم در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: تبیین این موضوع که تبلیغات انتخابات برای رعایت مساوات و عدالت در استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات است ضروری است.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان تأکید کرد: درصدد هستیم در استان اصفهان فضای رسانه‌ای و همراه با عدالتی را میان داوطلبان ایجاد کنیم.

کد خبر 702667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.