کشف ۲ محموله قاچاق چوب در شهرستان دیواندره

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیواندره گفت: دو محموله قاچاق چوب در منطقه حفاظت شده چلچمه و سارال شهرستان دیواندره کشف شد و سه نفر متهم نیز شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست کردستان، مسعود قویی اظهار کرد: سه نفر متخلف که اقدام به قطع درختان بید و حمل آن‌ها با هدف قاچاق درختان بومی در منطقه حفاظت شده چلچمه و سارال شهرستان دیواندره کرده بودند با رصد و هوشیاری محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان، شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: دو دستگاه وانت سایپا حامل چوب قاچاق به وزن بیش از پنج تُن نیز در این عملیات در منطقه حفاظت شده چلچمه و سارال توقیف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیواندره اضافه کرد: متخلفان به همراه پرونده مربوطه برای طی مراحل قانونی در اختیار مقام قضائی و تعزیرات حکومتی قرار گرفتند.

قویی گفت: قطع درختان اعم از بومی و جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی محسوب می‌شود و از جهات مختلف، تبعات منفی جبران ناپذیر زیست محیطی زیادی در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود با مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات و صنایع چوبی حاصل از آن، مراتب را به سامانه فوریت‌های تلفنی ارتباط مردمی ۱۵۴۰ یا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

کد خبر 702635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.