سرلشکر صفوی: برنامه ۲۰ساله سیاست‌های ابلاغی دریامحور با رویکرد رونق اقتصادی تدوین می‌شود

فرمانده اسبق سپاه پاسداران گفت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های دریایی توسط مقام معظم رهبری، امیدوارم در یک برنامه ۲۰ ساله ولی در طی چهار برنامه پنج‌ساله از جمله برنامه هفتم توسعه، توجه به بخش خصوصی، توجه به سرمایه‌گذاران داخلی تدوین کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سرلشکر رحیم صفوی در حاشیه برگزاری همایش فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید دریایی و در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلان دریامحور توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: خداوند به برکت وجود مقام معظم رهبری یک فرصت را در اختیار ملت عزیز ایران اسلامی قرار داده، زیرا رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا منجر به پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از رونق اقتصادی در کشور و رشد معیشت مردم با ابلاغ سیاست‌های دریایی توسط مقام معظم رهبری در کشور، تصریح کرد: امیدوارم با توجه به ابلاغ سیاست‌های دریایی توسط مقام معظم رهبری، بتوانیم در یک برنامه ۲۰ ساله و در طی چهار برنامه پنج‌ساله از جمله برنامه هفتم توسعه، توجه به شرایط معیشتی در سفره مردم باشیم زیرا هدف دولت سیزدهم و دیگر نهادهای جمهوری اسلامی توجه به رونق اقتصادی کشور است.

صفوی با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت ساحلی و دریایی کشور در حوزه‌های مختلف، اضافه کرد: در کشور دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر نوار ساحلی وجود دارد که دو هزار کیلومتر آن در خلیج فارس و دریای عمان و ۷۰۰ کیلومتر آن در دریای خزر و شمال کشور است که فرصت ارزشمندی برای بهره‌مندی در حوزه اقتصاد دریایی است.

وی با بیان اینکه سواحل موجود در ایران به ویژه سواحل مکران و شمال کشور یعنی دریای خزر در آینده به مانند کشف نفت برای کشور ارزشمند است، تاکید کرد: رفع تنگناهای اقتصادی مردم، حل مشکلات بحران آب و تولید انرژی‌های مختلف تجدیدپذیر از ظرفیت‌های بالقوه دریا و سواحل برای ایران اسلامی است.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران، با بیان اینکه این همایش با همکاری نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و چندین دانشگاه کشور برگزار می‌شود، اضافه کرد: برای این همایش یک سال کارهای پژوهشی و تحقیقاتی توسط دانشگاه‌های کشور و نظامی انجام شد که ماحصل آن برگزاری چنین همایشی شده است.

وی با اشاره به ارسال ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید دریایی، گفت: دانشگاه‌های سراسری، آزاد، غیر دولتی، نظامی و بعضی دستگاه‌های اجرایی استقبال خوبی از این نمایشگاه داشته و ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه ارسال و در نهایت ۳۴ مورد آن در این نمایش برگزیده شدند.

صفوی افزود: در همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید دریایی به ابعاد مختلفی از جمله چگونگی توسعه ساحل، اتصال بنادر موجود در کشور به شبکه‌های ریلی، چگونگی حضور در دریا و اقیانوس‌ها کار علمی و پژوهشی شده و مقاله‌های متعدد و خوبی ارائه شده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به استفاده حداکثری از کریدورهای ترانزیتی شمال به جنوب و شرف به غرب در کشور، اظهار کرد: باید نهایت تلاش را کرد با بهره‌مندی از انرژی‌های تجدید پذیر، آب‌های دریای خزر و خلیج فارس را شیرین کرده و به فلات مرکزی برسانیم.

منبع: فارس

کد خبر 702600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.