تامین مسکن بر کاهش تورم در کردستان تاثیرگذار است

استاندار کردستان گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که بر نرخ تورم استان کردستان تاثیرگذار بوده هزینه‌های مسکن است و اگر بتوانیم تقاضای مردم را به درستی پاسخ دهیم تورم نیز تعدیل می‌شود و کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _چهارشنبه هفدهم آبان_ در شورای مسکن استان کردستان اظهار کرد: مردم استان کردستان در سفر اخیر رئیس‌جمهور به این استان، استقبال بسیار خوبی را از ایشان و هیأت دولت داشتند که بازتاب‌های بسیار خوبی را در سطح کشور و حتی دنیا داشت.

وی افزود: این سفر در شرایطی انجام شد که جهان اسلام متأثر از اخبار سخنرانی سید حسن نصرالله بود و دشمنان ما نیز خیال‌های باطل در مورد این منطقه می‌کردند اما دیدید که چه حماسه‌ای رقم خورد و مردم کردستان بزرگی خود را بار دیگر به نمایش گذاشتند و نشان دادند که کردستان امن‌ترین نقطه کشور است.

استاندار کردستان اضافه کرد: در بخش مسکن ملی تاکنون به طور نسبی توانسته‌ایم مشکل تأمین زمین را حل کنیم اما در حال حاضر مسئله مهم‌تر تأمین منابع مالی پروژه‌ها است.

وی ادامه داد: بانک‌های استان با تمام محدودیت‌ها و کمبود منابع تاکنون بسیار خوب عمل کرده‌اند و ما توقع داریم در این مورد نیز به صورت جدی پای کار باشند.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: استان کردستان به نسبت سرانه جمعیتی، بیشترین تقاضای مسکن ملی را در کشور داشته است و بیش از ۱۰۰ هزار نفر در استان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین مسائلی که بر نرخ تورم استان کردستان تأثیرگذار بوده هزینه‌های مسکن است که اگر بتوانیم این تقاضای مردم را به درستی پاسخ دهیم نرخ تورم نیز تعدیل خواهد شد.

استاندار کردستان تصریح کرد: یکی از اولویت‌های دولت در کردستان بحث مسکن است که از همه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف می‌خواهیم با جدیت کار کنند و به بهانه بخشنامه و دستورالعمل کار را تعطیل نکنند.

وی گفت: مردم استان کردستان از لحاظ سرانه درآمدی وضعیت مطلوبی ندارند و افرادی نیز که برای طرح مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند قطعاً نیازمند تسهیلات بانکی هستند و بانک‌ها باید همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

کد خبر 702591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.