شاخص بورس امروز ۱۷ آبان / رشد کم رمق

در بازار بورس امروز شاخص کل با رشد سه هزار و ۳۲۶ واحدی به محدوده دو میلیون و ۵۶ هزار واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار بورس امروز هم مثبت بود اما کم رمق تر کم جان تر، روز گذشته اشاره شد که در بازار امروز به دلیل اینکه آخرین روز کاری هفته جاری است و همچنین چند روز پیاپی بازار روند مثبتی را سپری کرده احتمال دارد کمی در نیمه دوم عرضه‌ها در بازار بیشتر باشد، برای این سطح از بازار جابجا شدن سهم‌ها و کمی استراحت مفید است، در بازار امروز نسبت به روز گذشته کمی ارزش معاملات خرد کاهش یافت و در محدوده چهار هزار میلیارد تومان بود.

در بازار بورس امروز شاخص کل با رشد سه هزار و ۳۲۶ واحدی به محدوده دو میلیون و ۵۶ هزار واحد رسید، ارزش معاملات بازار نیز برابر با چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود و حجم معاملات نیز در محدوده شش میلیارد ۵۸۴ میلیون برگه سهم بود.

در بازار بورس «شپنا» و «فارس» بیشترین تأثیر منفی و نمادهای «فملی»، «پارسان»، «حکشتی»، «وبملت» و «وغدیر» بیشترین تأثیر مثبت را از خود برجای گذاشتند.

در بازار فرابورس نیز شاهد رشد اندک ۱۳ واحدی شاخص بودیم، ارزش معاملات فرابورس نیز کاهشی بود و در سطح چهار هزار میلیارد تومان قرار گرفت، حجم معاملات فرابورس محدوده چهار میلیارد برگه سهم بود.

بر اساس نظر کارشناسان بازار سرمایه در صورتی که شرکت‌های بزرگ بازار اقدام به ارزیابی دارایی‌های خود و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها کنند، بازار می‌تواند رشد بسیار خوبی را انجام دهد، بسیاری از شرکت‌های بورسی ما تاکنون اقدام به ارزیابی و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها نکرده‌اند و این موضوع می‌تواند تبدیل به یک بازوی حرکتی برای بازار سرمایه شود.

راه‌اندازی بورس بین‌الملل تا پایان سال

مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: موضوع تأسیس بورس بین‌الملل در دستور کار قرار گرفته و دو بار فراخوان صادر شده و ثبت نام انجام شده و در اولین فرصت مجوز پذیره‌نویسی بورس بین‌المللی صادر خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال این اتفاق بیفتد.

گواهی صرفه‌جویی انرژی به‌زودی معامله‌پذیر می‌شود

مدیرعامل شرکت بورس انرژی ایران گفت: گواهی صرفه‌جویی انرژی به زودی با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو در بورس انرژی ایران معامله‌پذیر می‌شود. علی نقوی هدف از انجام این معاملات را استفاده از مکانیزم‌های تشویقی برای استانداردسازی مصرف صنایع عنوان کرد و گفت: با وجود سیاست‌گذاری‌هایی که در سال‌های اخیر در مورد استفاده بهینه از انرژی شده است، پتانسیل‌های استفاده نشده بسیاری وجود دارد و همین موضوع توجه‌ها نسبت به استفاده از مکانیزم بازار در این راستا را افزایش داده است.

تغییرات بازار

شاخص بورس امروز ۱۷ آبان / رشد کم رمق

نقشه بازار

شاخص بورس امروز ۱۷ آبان / رشد کم رمق

کد خبر 702590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.