دمای هوای اصفهان ۳ درجه سردتر می‌شود / در شهر تردد نکنید

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار نارنجی از تشدید شرایط پایداری، انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی از روز جمعه اواخر هفته‌جاری تا پایان وقت سه‌شنبه بیست‌وسوم آبان خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی نشان دهنده جوی پایدار تا اوایل هفته آینده بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به صورت صاف، گاهی وزش باد ملایم و در مناطق مرکزی و صنعتی استان غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به پایداری جو، شرایط افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا تا اوایل هفته آینده به ویژه در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی مهیا است.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی با توصیف سامانه تشدید شرایط پایداری در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از روز جمعه نوزدهم آغاز شده و تا پایان وقت سه‌شنبه بیست‌وسوم آبان_ با انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی همراه است.

آقایی گفت: افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توأم با رشد ظرفیت غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی در صورت رعایت و کنترل نکردن منابع آلاینده احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پرتردد و صنعتی از مخاطرات فعالیت سامانه مذکور است.

وی اظهار کرد: مدیریت جهت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر تردد نکردن گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف پایداری جو در استان اصفهان، افزود: فعالیت این سامانه از روز دوشنبه آغاز شده و تا پایان روز شنبه، بیستم آبان با غبارآلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه پایداری جوی با غبارآلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا طی شش روز در کلانشهر اصفهان، مناطق مرکزی و شهرک‌های صنعتی وجود خواهد داشت، تصریح کرد: در این مدت اصفهان، نجف‌آباد، زرین‌شهر، مبارکه، شرق اصفهان، برخوار و دولت‌آباد، شهرک‌های صنعتی تحت تأثیر فعالیت سامانه مذکور است.

آقایی گفت: کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم، شرایط انباشت آلاینده‌های جوی از اثرات مخاطرات فعالیت سامانه است که از روز پنجشنبه هجدهم تا شنبه بیستم آبان استان اصفهان را درگیر خواهد کرد.

وی اظهار کرد: نداشتن تردد غیرضروری در سطح شهرها به‌ویژه افراد آسیب‌پذیر، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی توصیه می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده به ویژه نیمه شرقی یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۲۴ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به چهار درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای منفی چهار درجه سانتی‌گراد، به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 702558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    0 0
    تا کی باید تو آلودگی هوا نفس بکشیم همه بیمار شدیم کسی نیست این مشکل حل کنه
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    0 0
    اگر آلودگی هوا ادامه داره شنبه را هم تعطیل کنید