حقوق کارگران در شهرداری قم به صورت ویژه حراست شود

شهردار قم گفت: پاکبانان و باغبانان نیروهای ارزشمندی برای اداره شهر هستند و حقوق آن‌ها باید با نظارت صحیح بر امور پیمانکاری به صورت ویژه رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز _چهارشنبه هفدهم آبان_ در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد با تقدیر از زحمات شبانه‌روزی مجموعه خدمات شهری اظهار کرد: به خدمات باید به عنوان یک فرصت برای قرب الهی نگاه کرد.

وی افزود: پاکبانان و باغبانان از جمله گروه‌های ضعیف جامعه هستند که در نگاه اقتصادی بخش پیمانکاری ممکن است به آن‌ها کم‌توجهی شود و لازمه رفع این مشکل نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکاران شهرداری قم است.

شهردار قم با اشاره به اینکه تلاش برای افزایش سطح رفاهی و معیشتی کارکنان و کارگران شهرداری امری ضروری است، خاطرنشان کرد: نظارت بر عملکرد پیمانکار علاوه بر حسن انجام کار باید به مسائل کارگری نیز تعمیم داده شود و از حقوق کارگران توسط مدیران شهرداری دفاع جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمام بخش‌های شهرداری قم باید از نقد سازنده استقبال کنند، اضافه کرد: نقدی که منجر به افزایش سطح خدمت‌رسانی به مردم شود، امری مطلوب و مفید برای شهرداری و شهروندان است.

همکاری شهرداری قم با مدیریت استان برای ارتقای سرانه‌های ورزشی

سقائیان‌نژاد با اشاره به وعده استاندار قم برای ارتقای سطح سرانه‌های ورزشی در شهر اضافه کرد: در این زمینه شهرداری قم نیز همکاری‌های لازم را با مجموعه مدیریت استان خواهد داشت.

وی ادامه داد: توافقاتی صورت گرفته است تا قطعاتی از املاک شهرداری در سطح شهر برای ایجاد کاربری‌های ورزشی اختصاص پیدا کند و زمین‌های مناسب و مستعد برای مناطق شهرداری قم شناسایی و گزینش شود.

شهردار قم با اشاره به اینکه این املاک با حفظ مالکیت شهرداری و تنها برای امور ورزشی عام‌المنفعه واگذار می‌شود، تاکید کرد: در این عرصه برای شهرداری اهلیت‌سنجی پیمانکاران مهم است، هر پیمانکار پس از پایان سفت‌کاری یک پروژه می‌تواند، ملک بعدی را از شهرداری دریافت کند تا با پایان پروژه اول، طرح بعدی در شرایط مناسبی قرار گیرد.

کد خبر 702556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.