گروه ۷ خواستار رعایت قوانین بشردوستانه در جنگ غزه شد

وزیران خارجه گروه هفت، در پایان نشست دو روزه در توکیو، خواستار توقف جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس برای ارسال تدارکات بشردوستانه به نوار غزه شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یوکو کامیکاوا، وزیر امور خارجه ژاپن در کنفرانس مطبوعاتی پایانی پس از نشست دو روزه آنها در توکیو گفت: اعضای گروه ۷ بر لزوم اقدام فوری برای رسیدگی به بحران انسانی در منطقه تحت کنترل حماس در فلسطین که توسط اسرائیل محاصره شده است، تاکید کردند.

کامیکاوا گفت: گروه ۷ ضمن تکرار محکومیت حمله غافلگیرانه ۷ اکتبر (۱۵ مهر) توسط حماس به اسرائیل، بر اهمیت رعایت قوانین بشردوستانه بین المللی در طول درگیری‌های جاری در خاورمیانه تاکید کرد.

در نشست این نشست: وزرای گروه ۷ تایید کردند که حمایت قوی آنها از اوکراین و تحریم‌های شدید اقتصادی اعمال شده علیه روسیه، در میانه تغییر توجه جهانی به تشدید جنگ اسرائیل و حماس، بدون تغییر باقی می‌ماند.

وزارت خارجه ژاپن گفت: وزیران ۷ کشور متعهد شدند که تلاش‌ها را برای ترویج کار بازسازی میان‌مدت و بلندمدت در اوکراین افزایش دهند.

پس از شام کاری روز افتتاحیه در مورد وضعیت خاورمیانه، وزرای امور خارجه گروه ۷ در مورد تحولات منطقه هند و اقیانوس آرام و چین، گفتگو کردند و پس از آن دو نشست آنلاین در روز چهارشنبه برگزار شد.

به گفته این وزارتخانه، آنها در مورد اهمیت انتقال مستقیم نگرانی‌های خود به چین و لزوم همکاری با قدرت آسیایی در زمینه چالش‌های جهانی در زمینه افزایش نفوذ نظامی و اقتصادی منطقه‌ای آن توافق کردند.

این وزارتخانه گفت: یکی از گفتگوهای فراگیر روز چهارشنبه با وزیر امور خارجه اوکراین، دیمیترو کولبا و دیگری با نمایندگان پنج کشور آسیای مرکزی بود.

ارتش رژیم صهیونیستی با وجود درخواست‌های فزاینده جامعه بین‌المللی برای آتش‌بس بشردوستانه، عملیات هوایی و زمینی خود در غزه تحت کنترل حماس را گسترش داده است.

این جنگ تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر را در غزه و بیش از ۱۴۰۰ نفر را در سرزمین‌های اشغالی کشته است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در طی یک تماس تلفنی به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای کمک به آزادی برخی از گروگان‌های حماس پیشنهاد توقف سه روزه در جنگ را داد، اما این ایده رد شد.

اسرائیل متهم به استفاده از خشونت و اقدامی فراتر از محدوده دفاع از خود است که باعث شده برخی کشورها سفیران خود را فراخوانند.

در اواخر اکتبر، ۶ عضو گروه ۷ به استثنای ژاپن بیانیه مشترکی صادر و در آن از «حق دفاع برای اسرائیل» حمایت کردند و خواستار پایبندی به قوانین بین المللی بشردوستانه شدند.

کد خبر 702543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.