بخش عمده هزینه‌کرد عوارض آلایندگی به شهرداری ارائه شده است

شهردار اهواز با ارائه فهرست لیست هزینه‌کرد عوارض آلایندگی در شهرداری اهواز گفت: در بودجه شهرداری اهواز ۶۰۰ میلیارد تومان از هزینه‌کرد عوارض آلایندگی پیش‌بینی شده بود، در حالی که تنها ۴۰۰ میلیارد بیشتر از آن دریافتی داشتیم، اما فضایی ایجاد شد که گویا شهرداری هزاران همت بدهکار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اهواز، رضا امینی امروز _چهارشنبه هفدهم آبان_ در آئین بهره‌برداری از تجهیزات ترافیکی و اعطای تسهیلات برای نوسازی ۱۵۰ دستگاه تاکسی اظهار کرد: افزایش سرمایه اجتماعی مهم‌ترین رسالت شهرداری اهواز است که لازمه آن القای روحیه نشاط و امیدآفرینی است، در همین راستا شهرداری اهواز هر هفته پروژه‌های مختلف از کوچک و بزرگ را به بهره‌برداری می‌رساند تا با حضور شهروندان مشکلات را از زبان آن‌ها بشنویم و در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ کنیم.

وی افزود: هدف از اجرای طرح «هر هفته یک افتتاح» ارائه گزارش نیست، چراکه مردم شاهد گزارش‌ها هستند و قضاوت می‌کنند، اهواز امروز نیازمند مشارکت همگانی است و اگر شهروندان مشارکت کنند، مسئولان باید در رأس آن قرار داشته باشند.

شهردار اهواز ادامه داد: اقدامات خوبی در حال انجام است، اما فاصله تا وضعیت مطلوب زیاد است و نیازمند کار شبانه‌روزی و مدیریت جهادی هستیم، از آنجا که شهرداری‌ها به تنهایی نمی‌توانند تکالیف خود را انجام دهند نیازمند همراهی، همدلی و انسجام است و در این صورت شهر توسط شهروندان به کیفیت مطلوب خواهد رسید.

وی با تاکید بر گستردگی و نبود تناسب جمعیت و وسعت اهواز اضافه کرد: در حال حاضر در چندین نقطه شهر اهواز ترافیک وجود دارد با توجه به شرایطی که وجود دارد باید پیش‌بینی‌های لازم برای وضعیت ترافیکی در تمام نقاط شهر برای سال‌های آینده لحاظ شود، بر همین اساس در مدیریت شهری قرار بر توجه بیشتر به بعضی زیرساخت‌ها بود تا شهرداری اهواز در مسیر درست انجام تکالیف خود قرار گیرد.

امینی اضافه کرد: در بیشتر حوزه‌های مدیریت شهری در اهواز همچون قطار شهری چالش وجود دارد، در حالی که قطار شهری در سایر کلان‌شهرها در خطوط مختلف به بهره‌برداری رسیده و در اهواز خط یک این پروژه ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، با تلاش‌های صورت گرفته در نهایت حکم خلع ید پیمانکار صادر شد و به‌زودی قرارداد جدید منعقد خواهد شد، امیدوارم بتوانیم در یک فاصله کوتاه زمانی بخشی از آن به بهره‌برداری رسد.

سهم شهرداری اهواز از عوارض آلایندگی یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان است

وی تاکید کرد: اینکه شهرداری بدهی داشته باشد مسئله مهمی نیست، چراکه با توجه به تورم سبب جلو افتادن شهرداری می‌شود، به عنوان مثال چنانچه بدهی شهرداری به بانک ملت پرداخت نمی‌شد به ۷۰۰ میلیارد تومان می‌رسید که با پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان تسویه شد و با خارج شدن از لیست سیاه بانکی پس از آن ۹۰۰ میلیارد اوراق مشارکت و تسهیلات دریافت شد.

شهردار اهواز تصریح کرد: عوارض آلایندگی شهرداری‌ها بیش از ۵۰ همت است که تاکنون کمتر از ۱۰ همت آن وصول شده، در حالی که سهم شهرداری اهواز هزار و ۵۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با ارائه فهرست لیست هزینه‌کرد عوارض آلایندگی در شهرداری اهواز تاکید کرد: بودجه شهرداری یک تخمین و برآورد است که بر اساس آن اقدامات انجام می‌شود و ممکن است در جریان کار اصلاحیه یا متمم نیز داشته باشد که این امر نشان از پویایی شهرداری دارد که اهواز نیز از این امر مستثنا نیست.

امینی اضافه کرد: در بودجه شهرداری اهواز ۶۰۰ میلیارد تومان از هزینه‌کرد عوارض آلایندگی پیش‌بینی شده بود، در حالی که تنها ۴۰۰ میلیارد بیشتر از آن دریافتی داشتیم، اما فضایی ایجاد شد که گویا شهرداری هزاران همت بدهکار شده است، لیست هزینه‌کرد عوارض آلایندگی توسط شورای اسلامی شهر ارائه و ۲۰ درصد باقیمانده در حوزه آسفالت هزینه شد.

وی اظهار کرد: چنانچه در شهر اتفاقی رخ می‌دهد متعلق به همه است، ما خواهان شفافیت مالی و اداری در شهرداری اهواز هستیم، ایجاد سامانه مالی، حقوق و دستمزد و سایر موارد از جمله تلاش برای این حوزه هستند و بی‌اخلاقی، شعار و نشانی نادرست به شهروندان به جز فضای ناامیدی نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.

شهردار اهواز خاطرنشان کرد: به ازای هر هزار نفر باید یک دستگاه اتوبوس در شهر وجود داشته باشد، اهواز نیازمند ۲۸ هزار صندلی در حوزه ناوگان حمل‌ونقل عمومی است برای این کار ۱۳۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده و قرارداد خرید ۲۱۵ دستگاه دیگر نیز در حال انجام است، علاوه بر آن با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال تهیه ۲۲۰ دستگاه اتوبوس شامل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دوطبقه و ۱۲۰ دستگاه اتوبوس معمولی است تا بتوانیم به میانگین کشوری برسیم.

کد خبر 702539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.