افزایش ۳۰ درصدی تجهیزات زمستانی شهرداری تبریز

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز از افزایش ۳۰ درصدی تجهیزات زمستانی شهرداری تبریز نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تبریز و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری تبریز، پرویز عباس‌نژاد صبح امروز _چهارشنبه هفدهم آبان‌_ اظهار کرد: با تمهیدات اتخاذ شده، تعداد تجهیزات زمستانی و ماشین‌آلات مورد استفاده در مواقع بارش برف، سال جاری نسبت به سال گذشته، به‌طور متوسط ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به حذف کامل نمک‌پاشی در سال ۱۴۰۱ و جایگزین آن با محلول‌پاشی افزود: کاهش محسوس میزان نمک مصرفی در کارگاه‌های مکانیزه محلول‌ساز به میزان یک‌پنجم سال گذشته، رویداد قابل توجهی بود که سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.

معاون شهردار تبریز با بیان اینکه سال گذشته تنها شش کارگاه محلول‌ساز مکانیزه در سطح مناطق فعالیت داشت، خاطرنشان کرد: به دنبال تأکیدات و دستورات شهردار تبریز در خصوص ضرورت راه‌اندازی و به‌کارگیری کارگاه‌های محلول‌ساز در تمام مناطق ده‌گانه، این کارگاه‌ها در تمام مناطق در آستانه راه‌اندازی نهایی است و سال جاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

عباس‌نژاد اضافه کرد: در حال حاضر ۸۹ تانکر ۱۰ هزار لیتری مجهز به سامانه محلول‌پاشی، ۴۶ دستگاه تانکر ۲۰ هزار لیتری مجهز به سامانه محلول‌پاش در کنار ۱۵ دستگاه تانکر مستقر در مناطق برای محلول‌پاشی موجود هستند که در سال جاری این تعداد افزایش قابل توجهی نیز خواهند داشت.

وی گفت: یکی از مسائل اساسی در زمان بارش برف در سطح شهر تردد وسایل نقلیه‌ای است که به دلایل مختلف از قبیل فرسودگی و صافی لاستیک باعث تصادفات، قفل مسیر و مانع انجام عملیات برف‌روبی و محلول‌پاشی می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز تصریح کرد: با توجه به وضعیت توپوگرافی شهر تبریز، تهیه لاستیک مناسب برای زمان‌های بارش برف، خودداری از تردد غیرضروری در زمان بارش برف، رسیدگی به وضعیت گرمایشی، سیستم ترمز ماشین می‌تواند نقش بسزایی در کاهش حوادث در زمان بارش برف در شهر تبریز داشته باشد.

کد خبر 702536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.