بهسازی قنات ۳۰۰ ساله بجنورد نیازمند اعتبار است

شهردار بجنورد گفت: هم‌اکنون حدود ۳۰ درصد مسیر قنات صدرآباد بهسازی شده، اما تکمیل این مسیر نیازمند جذب اعتبارات بیشتر است.

سیدمحمدعلی کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در بجنورد اظهار کرد: فضای سبز شهری بجنورد با قنات صدرآباد آبیاری می‌شد، اما اینک این موضوع با مشکل مواجه شده است و این قنات ۳۰۰ ساله لایروبی خواهد شد.

وی افزود: اعتبار اجرای لایروبی این قنات دو میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری بوده و تأمین شده است.

شهردار بجنورد تصریح کرد: در طول دو کیلومتر مسیر قنات، ۱۵۰ میل چاه، ایجاد شده است که به‌طور متوسط در هر ۱۵ متر یک ورودی عمودی ایجاد شده است. دبی بالای آب قنات صدرآباد توانایی تأمین آب مورد نیاز نزدیک به ۵۰ درصد ظرفیت فضای سبز موجود در شهر را دارد.

کشمیری خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر، با افت سطح آب قنات صدرآباد مواجه بودیم که به دلیل حفر چاه‌های فاقد مجوز و بهره‌برداری غیرمجاز آب بود.

وی ادامه داد: به دلیل ریزش و رسوب گل و لای در بخشی از مسیر قنات، امکان جریان آب محدود شده بود که با لایروبی و کف‌سازی آن با بتن و گلوگذاری، در عمل امکان جریان آب و بهره‌برداری از آن میسر شد.

کشمیری تاکید کرد: هم‌اکنون حدود ۳۰ درصد مسیر قنات صدرآباد بهسازی شده، اما تکمیل این مسیر نیازمند جذب اعتبارات بیشتر است.

کد خبر 702525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.