شهید «مهدی اثنی‌عشری»؛ از سربازی به گمنامی و از گمنامی به شهادت

«مهدی» سرباز گمنام امام زمان (عج) بود، تمام سال‌های خدمتش را در گمنامی سپری کرد و عاقبت خون پاکش برای امنیت این سرزمین ریخته شد و پیکر پاکش در قطعه ۵۳ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) و در جوار شهید مدافع حرم «محمدحسین محمدخانی» به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کمی بیشتر از یک سال پیش به دنبال مرگ دختری سروصدای آشوب‌هایی در گوشه و کنار میهن بلند شد و تجمع‌هایی که خشن‌ترین حالت اعتراض مثل ویرانی و تخریب و از بین بردن اموال عمومی را به دنبال داشت، شکل گرفت، به راه افتادن حرکت‌های بی‌ثبات به سرکردگی جاهلان دور گودنشین که چون طبل توخالی، جز حرف زدن کاری دیگر از دستشان برنمی‌آمد، از پیامدهای فراخوان‌هایی بود که در نهایت حماقت اعلام می‌شد.

در مقابل این اقدامات اغتشاشگران که با هدف ایجاد ناامنی و ایجاد شکاف قومیتی انجام شد، مردانی قد علم کردند و در برابر این ناآرامی‌ها با تمام وجود ایستادند و برای امنیت مردم از جان شیرین نیز گذشتند، این روزها در آستانه اولین سالگرد شهادت مردان خوش‌غیرت زمانمان بیشتر از آن‌ها خواهیم گفت، امروز از شهید «مهدی اثنی‌عشری» خواهیم گفت؛ با ما همراه باشید.

به همه التماس دعای شهادت داشت

عاشق شرکت در مراسم روضه امام حسین (ع) و حسابی هم شیفته مداحی بود، جنس این حال و احوالش او را نسبت به بقیه اعضای خانواده متفاوت کرده بود، خیلی وقت بود که از شهادت حرف می‌زد، دست و پای مادر را می‌بوسید و می‌گفت: اگر می‌خواهی از تو راضی باشم دعا کن که من شهید شوم، تقریباً از همه می‌خواست که برای شهادتش دعا کنند، می‌گفت به همه می‌گویم تا دعای یک نفر در حق من به اجابت برسد.

«شهید مهدی اثنی‌عشری»؛ از سربازی به گمنامی و از گمنامی به شهادت

مهدی، سرباز گمنام امام زمان (عج) بود، تمام سال‌های خدمتش را در گمنامی سپری کرد و عاقبت خون پاکش برای امنیت این سرزمین ریخته شد و پیکر پاکش در قطعه ۵۳ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) و در جوار شهید مدافع حرم «محمدحسین محمدخانی» به خاک سپرده شد.

پاتوق «مهدی»، قطعه شهدای مدافع حرم بود

بیست‌وششم آبان بود، در روزهایی که اغتشاشات تقریباً در گوشه و کنار کشور ریشه دوانده بود، مهدی در مأموریتی که برای آرام کردن اوضاع اعزام شده بود به دست آشوبگران در بوکان به شهادت رسید، یکی از دوستانش می‌گفت: مهدی همیشه دوست داشت شهید مدافع حرم شود و اتفاقاً پاتوقش در بهشت زهرا (س) همین قطعه بود و بالاخره خدا روزی‌اش کرد تا کنار همین شهدا به خاک سپرده شود، و دعای یک نفر اجابت شد، شاید مهدی مزد التماس‌هایش در روضه امام حسین (ع) را گرفت که از مقام سربازی به عرصه پرافتخار گمنامی پا گذاشت و از آنجا به مقام والای شهادت رسید.

همسر مهدی بعد از شهادتش گفت: الحمدلله که مهدی به آرزوی خود رسید و به رزق جاودانه دست یافت و به کسانی که دوست داشت، پیوست اما من اعلام می‌کنم که هم همسر شهیدم و هم این دو فرزندم فدای امام زمانم، فدای تار موی رهبرم و فدای انقلاب اسلامی.

در روز تشییع مهدی هم مردم ارومیه گل کاشتند، آنها با حضور پرشکوهشان، پیکر او را با گفتن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» تشییع کردند و خشم و نفرت خودشان را از فتنه‌گران نشان دادند.

کد خبر 702422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.