تجدید دیدار در مرکز شهر؛ خادمان گوش به حرف صاحبان

شهردار اصفهان همراه مدیر منطقه یک شهرداری در مسیر پاسخگویی به مطالبات مردمی در قالب دور دوم ویژه‌برنامه «مردم سلام» ، در همان محل قرار قبلی، یعنی مسجد المهدی(عج) خیابان مسجد سید حاضر شدند و از اقدامات انجام شده در راستای تحقق مطالبات مردم گزارش دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از اوایل سال جاری که طرح «مردم سلام» مطرح شد، قرار بود هر دو هفته یک بار شهردار به یکی از مناطق شهری با محوریت مساجد برود و رو در رو با مردم به گفت‌وگو بنشیند و از نزدیک با مسائل و معضلات مناطق و محله‌های شهر آشنا شود.

از همان ابتدا شهردار اصفهان قول داد درخواست‌ها و مطالبات مردم را بشنود و پیگیری کند، همچنین پس از گذشت سه ماه، دوباره به آن منطقه برود و نتیجه پیگیری‌ها را به شهروندان اعلام کند؛ امشب پس از گذشت سه ماه شهردار اصفهان برای دومین بار در جمع اهالی منطقه یک حاضر شد تا بار دیگر شنونده تقاضای شهروندان این منطقه باشد.

منطقه یک از شمال به میدان جمهوری اسلامی در مسیر خیابان فروغی تا فلکه شهدا، از جنوب به میدان انقلاب در مسیر زاینده‌رود تا پل وحید، از شرق به فلکه شهدا در مسیر خیابان چهارباغ تا میدان انقلاب و از غرب به پل وحید در مسیر اتوبان شهید خرازی خیابان خرم تا میدان جمهوری اسلامی محدود می‌شود.

این منطقه با جمعیتی بالغ بر ۷۹ هزار نفر و وسعتی ۸۱۰ هکتاری در محدوده مرکز شهر اصفهان قرار دارد و محله‌های صائب، عباس‌آباد، لنبان، شاهزاده ابراهیم، بیدآباد، درب کوشک، جامی، علی قلی آقا، خلجا و جوزدان الیادران از محله‌های معروف این منطقه است.

منطقه یک شهرداری اصفهان با دارا بودن بناها و آثار تاریخی متعدد، قدیمی و مهم و همچنین با توجه به اینکه بخشی از آن در حاشیه زاینده رود قرار گرفته، دارای جاذبه‌های گردشگری قابل توجهی است و در دوران هشت سال دفاع مقدس این منطقه رکورد شهید پروری را جابجا کرده و خانواده‌های زیادی را تا سال‌های سال در کوچه پس کوچه‌های این منطقه چشم به راه نگه داشت.

وجود بیش از ۱۰ مسجد قدیمی به ویژه مسجد لنبان به عنوان اولین مسجدی که در اصفهان بنا شده و حضرت مجتبی (ع) در آن نماز خوانده است، همچنین قرار گرفتن قبر یکی از پیامبران زیر شبستان این مسجد، منطقه یک را به یکی از مناطق شهر اصفهان از نظر ویژگی‌های مذهبی می‌سازد؛ وجود مرقد مطهر امامزاده ابراهیم در محله مستهلک (شاهزاده ابراهیم) منتسب به حضرت موسی بن جعفر (ع) در گورستان مربوط به دوران صفویه از جمله دیگر ویژگی‌های خاص این منطقه است.

وعده‌های خادمان شهر به ثمر نشست

منطقه یک اصفهان با تاریخ، فرهنگ، اقتصاد و معماری غنی خود یکی از مناطق مهم و جذاب شهر اصفهان است و با تمام ویژگی‌های تاریخی، گردشگری، اقتصادی و مذهبی خود، این منطقه یک پیشنهاد عالی برای بازدیدکنندگان و مسکن نشینان بوده، همچنین باید به مشکلات و چالش‌های این منطقه توجه کرد و تلاش برای حل آن‌ها ادامه یابد تا منطقه یک اصفهان همچنان به عنوان یکی از گنجینه‌های شهر تاریخی اصفهان باقی بماند.

امشب، مسجد المهدی (عج) واقع در خیابان طیب، میزبان دومین دیدار چهره به چهره شهردار اصفهان با اهالی منطقه یک است؛ پس از گذر از هیاهو و شلوغی میدان شهدا و خیابان چهارباغ پایین که پاتوق کفش فروشان است، سرانجام به خیابان مسجد سید و میعادگاه برنامه «مسجد المهدی (عج)» رسیدم.

با گذر ثانیه‌ها، شور و شوق مردم بیشتر می‌شد؛ صدای ملکوتی اذان طنین‌انداز می‌شود و پیرو جوان، زن و مرد، کودک و میانسال، با شور خاصی در حال وضو گرفتن و محیا شدن برای اقامه نماز در کنار مسئولان شهری هستند.

همهمه‌ای برپا است، حاضران برای اقامه نماز در صفوف منظم می‌ایستند؛ کسبه اطراف مسجد، جوانان پایگاه بسیج، بانوان محله و جوانان پایه ثابت نماز جماعت هستند. نماز جماعت مغرب و عشا به همان کیفیت شب‌های قبل با اندکی جمعیت بیشتر به دلیل حضور نمایندگانی از اهالی دیگر محلات منطقه یک برگزار می‌شود.

پس از اقامه نماز، قرآن‌ها توسط یکی از نوجوانان بین شهروندان توزیع می‌شود و نمازگزاران با چهره‌ای پر از لبخند و ذوق، زیر لب آیات قرآن که توسط امام جماعت مسجد تلاوت می‌شود را زمزمه می‌کنند.

وعده‌های خادمان شهر به ثمر نشست

مجری برنامه چهارشنبه شب‌های امام رضایی را به مردم گوشزد می‌کند و همه حاضران در برنامه را دلتنگ امام رضا (ع) می‌کند؛ همچنان چشم چشم می‌کنم تا اینکه علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان به همراه علی رضی‌زاده مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان و سیدعباس روحانی مدیرکل بازرسی شهرداری اصفهان وارد مسجد می‌شوند و مردم یکی پس از دیگری به سمت آن‌ها می‌روند تا برای خوش‌آمدگویی و بیان مطالبات و خواسته‌های خود پیشتاز باشند.

وجود لوستر بزرگ در وسط مسجد و نور سبز آن انعکاس خوبی روی دستان لرزان سالمندان داشتند، همچنین مسجد آذین‌بندی شده از چراغ نشان دهنده مهمان نوازی اهالی منطقه یک داشت.

باز هم مانند همیشه حضور پر رنگ کارشناسان مرکز ارتباط مردمی ۱۳۷ در ورودی مسجد دل‌خوشی تازه‌ای را در دل مردم ایجاد می‌کند و پیر و جوان، زن و مرد با دست‌های لرزان و لب‌های خندان همگی مشغول نوشتن درخواست‌ها و مطالبات خود هستند.

در بلندگوی مسجد خطاب به حاضران اعلام شد که «از بیان مطالب شخصی پرهیز و سعی کنید خواسته‌های اهالی محله که جنبه عمومی دارد را بازگو کنید، چنانچه خواسته شخصی دارید در میز خدمت ۱۳۷ آن را ثبت کنید، حتماً رسیدگی می‌شود.»

وعده‌های خادمان شهر به ثمر نشست

دور دوم مردم سلام در مسجد المهدی (عج) منطقه یک شهرداری اصفهان حدود سه ساعت به طول انجامید، همه مطالب و مسائلی که مطرح می‌شد، توسط معاونان مربوطه شهردار و شهردار منطقه یک در برگه‌ای نوشته می‌شد.

امشب در مسجد المهدی (عج)، غوغایی برپا بود و با به پایان رسیدن بیان مطالبات، دومین دور از برنامه «مردم سلام» با حضور گرم و پر رنگ شهروندان و مدیران شهری رسماً به پایان رسید.

کد خبر 702404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.