آغاز به کار دفتر منطقه‌ای مدیریت یکپارچه حوضه آبریز زاینده رود با هدف توزیع عادلانه آب

دفتر منطقه‌ای مدیریت یکپارچه حوضه آبریز زاینده رود آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن ساسانی عصر امروز _ سه‌شنبه، شانزدهم آبان‌ماه – در آئین افتتاحیه دفتر منطقه‌ای مدیریت یکپارچه حوضه آبریز زاینده‌رود که به منظور شکل‌گیری مدیریت حوضه‌های آبریز در شرکت مدیریت منابع آب ایران کار خود را آغاز کرد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت زاینده‌رود به عنوان مهم‌ترین رودخانه فلات مرکزی این نیاز احساس می‌شد که نظر و شفافیت و حضور تمام ذی‌نفعان این حوضه را داشته باشیم، امیدواریم گام‌های بهتر و مهم‌تری را در راستای زاینده رود و توزیع عادلانه آب برداریم.

وی با اشاره به سابقه توزیع عادلانه در فلات مرکزی ایران، افزود: این شیوه توزیع در گذشته با توجه و برنامه‌ریزی علمایی مانند شیخ بهایی در دستور کار بوده تا تمام بهره‌برداران بتوانند از منابع موجود استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با قدردانی از همه کسانی که زحمات زیادی برای افتتاح این دفتر کشیدند، گفت: امیدواریم با فعالیت این دفتر شاهد گام مؤثری برای حوضه زاینده رود باشیم.

وی دفتر منطقه‌ای مدیریت یکپارچه حوضه زاینده‌رود را ابزار توسعه یافته پشتیبان تصمیم و تحلیل وضعیت حال و آینده معرفی کرد و یادآور شد: ساختار سازمانی دفتر مدیریت به هم پیوسته برای ساختارهای آبی ایران بیش از یک دهه پیش تشکیل شده و اکنون مدیریت منطقه‌ای این دفتر مورد نیاز بود.

لزوم ارائه خدمات جامع در حوضه آبریز زاینده رود

فردوس کریمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم اظهار کرد: چالش‌هایی که ۱۰ سال اخیر در حوزه‌های آب اتفاق افتاده وزارت نیرو را بر آن داشته که در این زمینه چاره‌اندیشی کند و بهترین راهکار در حوضه زاینده رود همین اقدام است.

وی مطالعاتی که در ۲۵ سال اخیر اتفاق افتاده را دربرگیرنده تحقیقات جامع دانست و گفت: این مطالعات باید با مدیریت یکپارچه اجرا شود، در استان چهارمحال و بختیاری نگاه حرفه‌ای مسالمت‌آمیز وجود دارد و لازم است که برای توسعه، خدمات جامع و بهتر در حوزه زاینده رود ارائه شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان را یک استان ارزشمند تاریخی توصیف کرد و یادآور شد: ما به دنبال ادامه احترام متقابل به یکدیگر هستیم و در راستای پیاده کردن نظام ارزشمند قانونی برای توسعه، صرفه‌جویی و عدالت در آب نیز کوتاهی نکردیم.

کد خبر 702387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.