تنوع بازارهای خارجی مانع از رکود فروش در کشاورزی می‌شود

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تنوع بازارهای عرضه و صادرات خارجی مانع از رکود فروش در کشاورزی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی شریفی بعد از ظهر امروز _ سه شنبه شانزدهم آذرماه _ در آئین افتتاحیه دومین نمایشگاه و جشنواره صنعت گلخانه‌ای و صنایع وابسته کشاورزی به میزبانی تیران اظهار کرد: عدم تنوع بازار یکی از عوامل بروز بحران در فروش تولیدات کشاورزی است که سرمایه گذاران این بخش در سال گذشته با کاهش تقاضا روبرو شدند.

وی افزود: اگر در بازار فروش تنوع داشته باشیم، با ایجاد تهدید و مشکل در یکی از این عرصه، بازار دیگر فعال و کشاورزان با مشکل و بحران روبرو نمی‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر فرآوری و ارزش آفرینی در تولید محصولات کشاورزی تصریح کرد: بازار عرضه باید تقویت شده و توسعه پیدا کند و نباید تنها به خام فروشی اکتفا شود.

وی ادامه داد: فرآوری محصولات گلخانه‌ای باعث می‌شود که ارزش آفرینی جدیدی داشته باشیم و بازارهای مختلفی را تصاحب کنیم.

شریفی با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی جز اولویت‌های پیگیری وزارت جهاد کشاورزی است، خاطرنشان کرد: تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی کشاورزی در این خصوص با ایجاد شرکت‌های توانمند باید به صادرات محصولات کمک کنند.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاران بخش کشاورزی، خود سهام داران این شرکت‌ها خواهند بود و همدیگر را در تولید، عرضه و صادرات کمک می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در بخشی از سخنان خود افزایش بهره‌وری در تولید را مهم خواند و گفت: با برنامه مشخص و استفاده از فناوری‌های نوین به این جایگاه دست پیدا خواهیم کرد.

مصرف ۳ درصد گاز استان اصفهان در بخش کشاورزی

شریفی با بیان اینکه مدیریت منابع آب توسط کشاورزان لازم است، گفت: استفاده از روش‌های جدید کشاورزی مثل گلخانه‌ها توانسته با وجود کاهش مصرف، افزایش تولید را به همراه بیاورد.

وی ادامه داد: مدیریت مصرف سوخت موضوع دیگری است که کشاورزان به آن توجه داشته باشند و مسئولان امر نیز در توسعه زیرساخت‌های این بخش همکاری کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه سه درصد گاز در بخش کشاورزی این استان مصرف می‌شود، یادآور شد: حمایت شرکت‌های خدمات رسان در توسعه زیرساخت‌ها به تولید و اشتغال کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: بخش ترویج جهاد کشاورزی مدیریت مصرف منابع را نیز به سرمایه گذاران بیاموزند تا در کنار توسعه زیرساخت به مصرف بهینه و تولید بیشتر برسیم.

کد خبر 702385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.