شهرداری یزد پیشتاز در استقبال از نوروز

شهردار یزد گفت: ستادهای سه‌گانه تسهیلات نوروز ۱۴۰۳، ستاد ماه مبارک رمضان و ستاد انتخابات در شهرداری یزد برای برگزاری هر چه بهتر هر رویداد از هم اکنون در شهرداری یزد فعالیت‌های خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در جلسه آغاز به کار ستادهای سه‌گانه تسهیلات نوروز ۱۴۰۳، ستاد ماه مبارک رمضان و ستاد انتخابات در شهرداری یزد، اظهار کرد: برای استقبال از نوروز ۱۴۰۳، همچنین ماه مبارک رمضان که مقارن با ایام نوروز است و همچنین انتخابات که در روز یازدهم اسفند ماه برگزار می‌شود لازم بود برنامه‌ریزی مناسبی در جهت برگزاری مطلوب هر سه رویداد صورت بگیرد.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تشکیل سه ستاد مستقل در شهرداری یزد به هر یک از معاونت‌ها، مناطق پنج‌گانه و سازمان‌های تخصصی شهرداری وظایفی محول شد تا بتوانیم با شرایط بسیار مناسبی شهر را هم برای استقبال از مهمانان نوروزی هم در خصوص استقبال از ماه مبارک رمضان و همچنین برگزاری شایسته انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در روز یازده اسفند آماده کنیم.

شهردار یزد افزود: ستاد تسهیلات نوروز ۱۴۰۳ دارای هشت کمیته تخصصی است که درباره کلیات وظایف کمیته‌ها بحث و تبادل نظر شده است و برای شروع کار اقداماتی در خصوص زیباسازی، رنگ آمیزی‌ها، مرمت‌هایی که باید صورت بگیرد، وظایف مناطق پنج‌گانه شهرداری و سازمان‌ها به ویژه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، محل‌های اسکان موقت مسافران نوروزی برای پیشنهاد به ستاد استانی، پیش بینی محل‌های اسکان اضطراری مسافرین در هنگام نامساعد بودن شرایط جوی برای ارائه به ستاد تسهیلات نوروزی استان مدنظر می‌باشد.

محی‌الدینی همچنین درباره ستاد استقبال از ماه مبارک رمضان گفت: این ستاد نیاز به برنامه‌ریزی خاصی برای مساجد و برنامه‌های فرهنگی دارد و اقدامی ابتکاری است که در فرصتی مناسب برنامه‌های این ستاد به اطلاع همشهریان عزیز خواهد رسید.

وی درباره اقداماتی که شهرداری باید برای برگزاری انتخابات انجام دهد گفت: در این خصوص نیز ستادی در شهرداری یزد تشکیل شد و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری موظف شد تابلوها و مکان‌هایی برای نصب تبلیغات پیش‌بینی و مشخص کند و در جلسات آتی برنامه مناسبی برای نصب به موقع آنها و همچنین پاکسازی‌های بعد از انتخابات انجام شود.

شهردار یزد گفت: فعالیت این ستادها و کمیته‌ها پس از صدور ابلاغ مسئولین توسط معاونت برنامه‌ریزی شهرداری، از هفته جاری آغاز خواهد شد.

محی‌الدینی درباره نقش دستگاه‌های اجرایی در تعامل با شهرداری برای ایفای مطلوب وظایف این ستادها گفت: قطعاً دستگاه‌های دیگری نیز در خصوص نوروز، انتخابات و ماه مبارک رمضان دخیل هستند و همکار و همگام شهرداری می‌باشند و شهرداری یزد زمینه‌های همکاری لازم با دستگاه‌های دیگر را احصا خواهد کرد و با ارائه در ستاد تسهیلات نوروزی استان که با حضور استاندار برگزار خواهد شد، در این موارد برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های میان بخشی انجام خواهد شد.

وی آمادگی شهرداری یزد را برای دریافت ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه شهروندان یزدی اعلام کرد و گفت: شهروندان عزیز یزدی می‌توانند برنامه‌ها و ایده‌های خود را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری اعلام کنند و یا اینکه به مجموعه معاونت خدمات شهری به عنوان جانشین ستاد تسهیلات نوروزی منتقل کنند.

شهردار یزد افزود: هنرمندانی هم که زمینه فعالیت و تخصص آنها با سازمان‌های فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و یا سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری مرتبط هستند می‌توانند ایده‌ها و برناهه‌های خلاقانه خود را در اختیار این دو سازمان بگذارند و قطعاً از خود این هنرمندان در اجرای این طرح‌ها و برنامه‌ها استفاده خواهد شد.

به گزارش ایمنا، در جلسه‌ای با حضور ابوالقاسم محی‌الدینی شهردار یزد، فاطمه زارع، رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر، معاونین شهرداری، مدیران مناطق و رؤسای سازمان‌های وابسته به شهرداری و مدیران ستادی، ستادهای سه گانه تسهیلات نوروز ۱۴۰۳، ستاد ماه مبارک رمضان و ستاد انتخابات در شهرداری یزد آغاز به کار کرد.

کد خبر 702369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.