لایروبی رودخانه‌ها در حال انجام است / راه‌های کرمانشاه در معرض سیلاب نیست

مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به آغاز لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های استان همزمان با آغاز بارش های پاییزه گفت: این کار با تلاش نیروهای شهرداری و آب منطقه‌ای کرمانشاه همچنان ادامه دارد.

افشین یگانه امروز _ سه‌شنبه شانزدهم آبان _ اظهار کرد: خوشبختانه محورهای مواصلاتی و راه‌های استان بر اساس تجربیات گذشته در معرض سیلاب قرار ندارند مگر اینکه در شرایط خاصی از بارش‌ها قرار گیرند.

وی ادامه داد: با این حال نقاطی از رودخانه‌ها که خطر پذیر بوده و احتمال داده می‌شد با عبور آب از آنها دچار آب گرفتگی شویم توسط شهرداری و آب منطقه‌ای بخش‌هایی از آن اصلاح و ترمیم شده و عملیات اصلاح و ترمیم مابقی نقاط هم در حال انجام است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استاندار کرمانشاه تصریح کرد: رودخانه‌هایی مانند قره سو یا رودخانه‌هایی که در تنگ کنشت، ده پهن، کهریز و انتهای آریاشهر قرار دارند همگی مشمول رفع نقص و سامان‌دهی شده‌اند و اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی یادآور شد: اگر در گذشته در برخی مواقع شاهد سرریز شدن آب رودخانه‌ای بوده‌ایم به این دلیل بوده که آن نقطه محل طغیان در واقع محل تلاقی آب دو رودخانه بوده که در مسیر عبور با مانعی برخورد و از مسیر اصلی منحرف می‌شود.

یگانه همچنین با اشاره به نیاز برخی پل‌های کرمانشاه به رفع نقصان گفت: سازمان راهداری نسبت به رفع نقصان تعدادی از آنها اقدام و مابقی در دست اجرا قرار دارد.

وی همچنین در پایان و با بیان اینکه رودخانه‌های کرمانشاه نیازی به نصب دیواره بتنی ندارند، گفت: با اقدامات صورت گرفته برای مدیریت بارش‌های پیش رو آمادگی داریم و همه تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

کد خبر 702327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.