جولان دزدها و بی‌خانمان‌ها در معروف‌ترین خیابان نمادین لندن

خیابان آکسفورد به‌عنوان معروف‌ترین خیابان نمادین لندن طی دو دهه اخیر به علت تردد بالای بی‌خانمان‌ها و دزدها به کابوس گردشگران، بازدیدکنندگان و حتی ساکنان این شهر تبدیل شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خیابان آکسفورد لندن که در گذشته برای مدتی طولانی به‌عنوان ویژگی صحنه خرید بریتانیا در نظر گرفته می‌شد، امروز کابوسی برای تمام کسانی است که به آن مراجعه و حتی تنها از آن عبور می‌کنند. این خیابان برای سال‌های طولانی میزبان خرده‌فروشی‌های بزرگی بود که به‌واسطه صحنه‌های پرجنب وجوش قبل از کریسمس شناخته می‌شدند و با شلوغ‌ترین خیابان‌های خرید اروپا با سودهای هنگفت رقابت کردند، با این حال با وجود رشد چشمگیر فروشگاه‌های آنلاین طی دو دهه گذشته که سهم عمده‌ای از بازار را به خود اختصاص داده‌اند، خیابان‌های بزرگ بریتانیا بهای سنگینی پرداخته‌اند که آکسفورد واقع در مرکز نمادین وست‌اند لندن بیش از هر مکان دیگر این موضوع را نشان می‌دهد.

امروزه شکوه این خیابان پر زرق و برق سابق به‌طور کامل افول کرده و آکسفورد به محله‌ای برای افراد بی‌خانمان و تردد دزدها تبدیل شده است. غول‌های تجاری سابق این خیابان به‌ویژه در دهه اخیر جای خود را به مغازه‌های خالی یا فوق‌العاده بدون رونق داده‌اند، بی‌خانمان‌ها در دو طرف خیابان صف کشیده‌اند و دوچرخه‌سواران در خیابان پرسه می‌زنند تا در موقعیت‌های مناسب گوشی یا کیف پول عابران را سرقت کنند.

جولان دزدها و بی‌خانمان‌ها در معروف‌ترین خیابان نمادین لندن

ساکنان و کاسبان آکسفورد حال و روز فعلی آن را دیوانه‌کننده و خود را در حال نبرد دائمی برای حفظ امنیت و ایمن خود توصیف می‌کنند. مغازه‌داران از مقابله با دزدی‌های همیشگی از یخچال‌ها و غرفه‌های خود به ستوه آمده و درمانده شده‌اند و به‌نظر می‌رسد دزدی در عمل قانونی شده است.

داده‌های پلیس نشان می‌دهد این منطقه تنها در ماه سپتامبر شاهد ۷۹۴ مورد دزدی از افراد، ۲۰۱ سرقت از مغازه و ۸۱۲ گزارش از سایر سرقت‌ها بوده است. شرایط آکسفورد به‌حدی وخیم است که گردشگران حتی نسبت به صاحبان مغازه‌ها نیز بی‌اعتماد هستند و تا حد امکان از مراجعه به درون مغازه‌های سراسر خیابان اجتناب می‌کنند.

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که افول آکسفورد با شیوع کووید -۱۹، آغاز قرنطینه‌ها، وقوع بحران هزینه‌های زندگی و تسریع گذار به خرید آنلاین شدت گرفته است و بدترین بخش ماجرا اطمینان سارقان از این امر است که برای حل این شرایط هیچ‌گونه اقدامی صورت نخواهد پذیرفت.

بحران بی‌خانمانی در خیابان آکسفورد

طبق گزارش مجمع لندن کارتن‌خوابی در این شهر در سال گذشته ۹ درصد و تعداد افراد بی‌خانمان پایتخت از آوریل تا ژوئن امسال سه هزار و ۱۷۲ نفر افزایش داشته است. ارقام گردآوری‌شده همچنین از افزایش ۳۳ درصدی بی‌خانمانی در شهر به‌دنبال افزایش قابل‌توجه هزینه‌ها خبر می‌دهد. در این میان نرخ حمله به افراد بی‌خانمان و آزار و اذیت آن‌ها به‌ویژه از سوی افراد مست یا جوانان برای پر کردن ویدئوهای اینستاگرامی به‌شدت افزایش داشته است که این اتفاق بیشتر در خیابان‌های اصلی و مناطق شلوغ شهر همچون آکسفورد رخ می‌دهد.

جولان دزدها و بی‌خانمان‌ها در معروف‌ترین خیابان نمادین لندن

شورای شهر لندن در راستای مقابله با این مشکلات از طرح بازسازی ۹۰ میلیون پوندی خیابان آکسفورد و برنامه‌هایی برای بهبود کیفیت مغازه‌ها، کاهش ترافیک و افزایش فضا برای بازدیدکنندگان رونمایی کرد و از آغاز تلاش‌ها در این زمینه خبر داد، تا جایی که به‌تازگی آکسفورد شاهد ورود رو به رشد مجموعه‌ای از مغازه‌های جدید بوده است. شورا سعی دارد این منطقه را برای همه جذاب‌تر و قابل دسترس‌تر کند تا رونق سابق را به خیابان آکسفورد بازگرداند و مطمئن شود این خیابان وسیع مکانی امن و لذت‌ ‌بخش برای خریداران است.

کد خبر 702322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.