اجرای طرح انضباط شهری با هدف جلوگیری از سد معبر در گرگان

معاون محیط‌ زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: طرح انضباط شهری با هدف جلوگیری از سد معبر در پیاده‌روهای شهر گرگان در مرکز شهر در حال اجرا است.

احمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گرگان، اظهار کرد: یکی از مطالبات مردمی، برخورد با سد معبر در پیاده‌روها و معابر شهری است که در این راستا، طرح انضباط شهری با هدف برخورد و جلوگیری از هرنوع سد معبر توسط دست‌فروشان یا قراردادن وسایل مغازه‌ها در پیاده‌روها در مرکز شهر در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح در حال حاضر در خیابان‌های امام خمینی (ره)، شهید بهشتی، پاسداران، پنج آذر و خیابان امام رضا (ع) با همکاری بخش خصوصی و شهرداری در حال اجرا است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان خاطرنشان‌کرد: با تمام احترام به صاحبان فروشگاه‌های صنوف مختلف و دست‌فروشان، اجازه نمی‌دهیم این کار باعث مزاحمت شهروندان و کندی تردد آن‌ها در سطح معابر شهری شود.

وی در خصوص مزاحمت ساختمانی سازندگان ساختمان‌ها و مجتمع‌های تجاری و مسکونی در سطح شهر گرگان تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر معابر شهری گرگان کم‌عرض است و از طرفی مجتمع‌های تجاری و مسکونی باید پارکینگ خود را در طبقات زیرین احداث کنند، با اخذ مجوز قانونی از شهرداری می‌توانند تا زمان خاک‌برداری و رسیدن به طبقه همکف، بخشی از مصالح ساختمانی و تجهیز کارگاه خود را در پیاده‌رو انجام دهند.

سالاری اضافه کرد: به استناد ماده ۴ قانون، دریافت بهای خدمات مصوب شده، اخذ مبلغ از این مجتمع‌های در حال ساخت قانونی است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان اضافه کرد: این عمل برای افرادی که به‌طور قانونی پروانه ساخت دریافت کردند و بر مبنای مقررات شهری در حال پروژه‌سازی هستند، صدق می‌کند.

وی اضافه کرد: رعایت حقوق شهری اولویت ما است و هر فردی به حقوق شهروندی احترام نگذارد، جریمه می‌شود.

کد خبر 702281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.