الزاماتی برای اجرای کشت قراردادی در استان گلستان لحاظ شود

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی درباره کشت قراردادی محصولات کشاورزی گفت: برای اجرای کشت قراردادی در سطح کشور و استان گلستان باید الزاماتی لحاظ شود.

رحمت‌الله نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان اظهار کرد: یکی از طرح‌های خوب در بخش کشاورزی در کمیسیون مجلس شورای اسلامی این است که قیمت‌گذاری خرید تضمینی محصولات کشاورزی به‌ویژه محصول استراتژیک گندم، توسط شورای قیمت‌گذاری انجام شود تا تنها دولت تعیین‌کننده قیمت گندم و دیگر محصولات نباشد.

وی افزود: بر این اساس شاهد افزایش قیمت گندم و کلزا در کشور بودیم که تا حدود زیادی برای کشاورزان مناسب بود.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شورای قیمت‌گذاری خرید تضمینی محصولات کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم را برای سال زراعی جدید ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده است که این قیمت جدا از پیش‌بینی نرخ تورم آینده خواهد بود.

وی در خصوص کشت قراردادی محصولات کشاورزی تاکید کرد: برای اجرای کشت قراردادی در سطح کشور و استان گلستان باید الزاماتی دیده شود و در کنار آن همه وزرا، رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور، استانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

نوروزی گفت: دولت مبلغ ۱۷ هزار میلیارد تومان از محل اجرای کشت قراردادی سال گذشته به شرکت‌های حمایتی کشاورزان بدهکار است و تا این منابع تأمین نشود، اجرای کشت قراردادی موفق نخواهد بود.

وی افزود: پیشنهاد ما به دولت این است که بخشی از منابع وزارت نفت که رسوب دارد و چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، در اختیار دولت و وزارت جهاد کشاورزی باشد تا نیاز کشاورزان در حوزه کود، سم و بذر تأمین شود.

کد خبر 702270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.