شهرک صنعتی مشترک ایران و اقلیم کردستان عراق ایجاد می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: شهرک صنعتی مشترک ایران و اقلیم کردستان عراق ایجاد می‌شود و اجرای این مهم فرصت مطلوبی برای واردکنندگان و صادرکنندگان کشور فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از معاونت اقتصادی استانداری کردستان، علی نوری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان ویژه شهرستان بانه از ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق خبر داد و اظهار کرد: کمیته مشترکی برای اجرای این طرح مشخص شده است.

وی با بیان اینکه با ایجاد این شهرک صنعتی مشکل تأمین ارز واحدهای تولیدی هم حل می‌شود، افزود: واحدهایی که در این شهرک ایجاد می‌شود، بیشتر دانش فنی را به تولیدکنندگان اقلیم کردستان عراق انتقال می‌دهند و از اقلیم کردستان هم در مقابل مواد اولیه و خام وارد کشور می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در بانه برای تولید لوازم خانگی و تولید لامپ‌های کم‌مصرف وجود دارد و امکان توسعه این واحدهای تولیدی بسیار است که باید شهرک صنعتی بانه توسعه پیدا کند.

نوری با تاکید بر اینکه باید بانه به قطب تولید لوازم خانگی و لامپ در کشور تبدیل شود، اضافه کرد: در بازدیدهای که از واحدهای تولیدی این شهرستان داشتیم بیشتر مشکلات آن‌ها زمینه تسهیلات، زمین و خرید بود که مشکلات این واحدها باید در کمترین زمان ممکن حل شود.

وی اضافه کرد: برای جبران کمبود زمین شهرک صنعتی فرماندار بانه زمینی را در جوار این شهرک معرفی کرده است که پیگیری‌های لازم انجام می‌شود و در آینده نزدیک به این شهرک صنعتی الحاق می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه تولیدکنندگان منتظر تخصیص ارز دولتی نباشند، خاطرنشان کرد: بنا داریم شهرستان بانه به قطب تولید لوازم خانگی و لامپ کشور تبدیل کنیم و باید صادرات را هم افزایش دهیم و ارز مورد نیاز را از صادرات تأمین کنیم.

وی با اشاره به اینکه گردشگری سلامت‌محور در شهرهای مرزی استان با توجه به ظرفیت‌های موجود نیاز است و باید توسعه پیدا کند، افزود: در راستای توسعه گردشگری سلامت‌محور در اجرای قوانین، می‌طلبد در این حوزه تدابیری اندیشیده شود.

کد خبر 702269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.