فساد باعث از بین رفتن امنیت سرمایه‌گذاری می‌شود

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه فساد باعث فرار سرمایه‌گذار می‌شود، گفت: فساد باعث از بین رفتن امنیت سرمایه‌گذاری می‌شود و فرار سرمایه‌گذار را به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، احمد رحمانیان ظهر امروز_ سه‌شنبه شانزدهم آبان_ در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل استان سیستان و بلوچستان با اشاره به کشتار مردم غزه و فلسطین اظهار کرد: این روزها تاریخ در حالی در حال ثبت نسل‌کشی است که مدعیان حقوق بشر در مورد این جنایت صهیونیستی سکوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حقوق بشر بازیچه‌ای در دست دول و قدرت‌های مستکبر به‌ویژه دولت آمریکا است، افزود: این نسل‌کشی نشان‌دهنده چهره زشت صهیونیست‌ها است و نشان داد که اگر بر جهان سلطه پیدا کنند، هیچ ارزشی برای مردم قائل نخواهند بود.

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه نوع کشورها در مبارزه با فساد متفاوت است، خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد مورد نظر تمام مجامع و مردم است. فساد در تمام حوزه‌ها آثار نامطلوبی دارد و مشروعیت یک نظام سیاسی را زیر سوال می‌برد و موجب بی‌ثباتی می‌شود.

رحمانیان با تاکید بر اینکه فساد باعث فرار سرمایه‌گذار می‌شود، تاکید کرد: فساد باعث از بین رفتن امنیت سرمایه‌گذاری می‌شود و فرار سرمایه‌گذار را به همراه دارد. همه باید در مقوله مبارزه با فساد حساس باشند و لازم نیست برای پیشگیری و مبارزه با فساد تنها منتظر اقدام دستگاه‌های نظارتی بود، چراکه در قانون ارتقای نظام سلامت اداری برای مدیران در مبارزه با فساد، تکلیف قانونی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به قرائت فرمان ۸ ماده‌ای رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با فساد، بر ضرورت پیشگیری از وقوع فساد تاکید کرد و ادامه داد: سازمان بازرسی در رابطه با فرامین رهبر معظم انقلاب اقدامات مؤثری انجام داده است، در دوران تحول و تعالی اقدامات زیادی انجام شده است، به عنوان مثال می‌توان به برنامه نظارت و بازرسی مسدودسازی گلوگاه‌های فساد اشاره کرد که به‌طور هماهنگ در سراسر کشور در حال انجام است.

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در سازمان بازرسی کل کشور هیچ‌گونه خط قرمزی برای اقدامات نظارتی و مبارزه با فساد وجود ندارد، ادامه داد: بعضی انتصابات در سیستم‌های اداری بدون شایسته‌سالاری است، این اقدام در وهله نخست اصل برابری را زیر سوال می‌برد و باعث بی‌انگیزه شدن افراد متخصص می‌شود.

وی به بعضی ویژگی‌های مدیر توانمند اشاره و از بصیرت، آینده‌نگری، برنامه‌ریزی و خلاقیت به عنوان مهم‌ترین خصلت‌های مدیر موفق یاد کرد و ادامه داد: ضرورت بومی‌سازی برنامه‌ها بر اساس موقعیت هر استان مورد توجه است، مدیران باید مسیر خود را مشخص کنند و با ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها بالقوه استان آشنا باشند و آن‌ها را بالفعل کنند.

رحمانیان یکی از راه‌های حکمرانی خوب را شفافیت دانست و گفت: برای این اقدام باید به سمت سامانه‌ای کردن امور رفت، چراکه بسیاری از فسادها را از بین می‌برد. یکی از مشکلات این استان قاچاق سوخت است و یکی از برنامه‌های سازمان پیگیری این موضوع است؛ به موجب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ١۴ دستگاه باید ٢١ سامانه برای پیشگیری از قاچاق سوخت ایجاد کنند که بعضی دستگاه‌ها اراده کافی برای این کار نداشته‌اند، در حالی که این قانون ضمانت اجرای کیفری برای ترک فعل و سهل‌انگاری آن‌ها پیش‌بینی کرده است.

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: قانون در هر شرایطی باید اجرا شود نه اینکه قانون را به نفع خودمان تفسیر کنیم.

وی یکی دیگر از اولویت‌های سازمان بازرسی را حمایت از واحدهای تولیدی دانست و از احیای ١١٠ واحد تولیدی با ورود سازمان بازرسی خبر داد و گفت: ورود سازمان بازرسی به موضوع بنگاه‌داری بانک‌ها است، از ابتدای سال جاری با ورود سازمان بازرسی بیش از ١٧ هزار میلیارد تومان از اموال و سهام بانک‌ها به فروش رفته و بیش از ١١٠٠ میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی و وصول شده است.

رحمانیان با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف تاکید کرد: این استان دارای مشکلاتی در حوزه آب است و اقدامات مؤثر نظام تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 702258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.