جانمایی توقفگاه‌های ناوگان بار در ۳ نقطه از ورودی‌های شهر اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار این کلان‌شهر اقدام به جانمایی توقفگاه‌هایی در سه نقطه از ورودی‌ شهر با هدف جلوگیری از ورود ناوگان بار به حلقه‌های اصلی شهر و جلوگیری از ترافیک و انسداد مسیرها کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور شیشه‌فروش در حاشیه جلسه و بازدید از سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان که با هدف اجرای طرح‌های پیشگیری و کنترل انتشار آلودگی هوا در این حوزه تشکیل شد، اظهار کرد: در سطح این کلان‌شهر حدود ۷۰ هزار خودرو حمل‌ونقل بار تردد می‌کند که این سازمان بر اساس وظایف خود کنترل و نظارت ناوگان بار را از نظر بخش‌های ایمنی و رعایت استاندارهای مدیریتی به‌منظور پیشگیری از انتشار آلاینده‌ها با سه اکیپ فنی و نظارتی و اجرایی فعال خود برعهده دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه معاینه فنی نیز اقدامات خوبی از جمله راه‌اندازی ۹ مرکز معاینه فنی برای خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت انجام شده است، افزود: بر اساس آمار از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷۷ هزار خودروی سبک، گواهی معاینه فنی خود را از این مراکز در شهر اصفهان دریافت کردند، همچنین ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودروی سنگین نیز موفق به دریافت گواهی معاینه فنی خود از این مراکز شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ظرفیت معاینه فنی ۱۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در دو شیفت کاری در طول یک سال در شهر اصفهان تصریح کرد: تاکنون کمتر از ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند، اما این عدد بسیار ناچیز است.

جانمایی توقف‌گاه‌های ناوگان بار در ۳ نقطه از ورودی‌های شهر اصفهان

وی ادامه داد: شهروندان باید به صورت دوره‌ای نسبت به انجام و دریافت گواهی معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند؛ چراکه با توجه به آغاز فصل سرما و شرایط اضطرار آلودگی هوا به‌طور قطع برخورد پلیس راهور با خودروهای دودزا و بدون معاینه فنی تشدید خواهد شد.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات مثبت سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار در شهر اصفهان جانمایی توقفگاه‌هایی در سه نقطه از ورودی‌های شهر با هدف جلوگیری از ورود ناوگان بار به حلقه‌های اصلی شهر و جلوگیری از ترافیک و انسداد مسیرها است؛ با وجود این شرایط ایجاد این توقفگاه‌ها ضروری است تا بتوان بار ناوگان را در محل ورودی‌ها توزیع کرد.

وی با بیان اینکه در فصل پاییز با شرایط کاهش دما، تجمیع و انتشار آلاینده‌های جوی روبه‌رو خواهیم شد، گفت: یکی از مؤلفه‌های تردد خودروهای حمل‌ونقل بار و خودروهای شخصی با استانداردهای لازم است و از سازمان حفاظت محیط زیست کشور درخواست می‌کنیم در راستای اجرای قانون هوای پاک پیگیری لازم به عمل آید تا برای مالکان خودروهای حمل‌ونقل بار تسهیلات لازم ارائه شود.

کد خبر 702247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.