بهترین و بدترین مقاصد دستمزدی جهان برای شغل‌های پرطرفدار

یک نظرسنجی جهانی با تجزیه‌ و تحلیل جامع ۵۶۰ حقوق در ۲۸ شهر جهان، دستمزد بهترین و بدترین شهرها را برای متخصصان فناوری، منابع انسانی، بازاریابی و مشاغل خلاق نظیر معماری معرفی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در بازار کار در حال توسعه امروز، متخصصان به‌طور فزاینده‌ای به دنبال مهاجرت برای ارتقای شغل خود هستند و شرکت‌های در سطح جهانی برای جذب استعدادهای برتر رقابت می‌کنند. Business Name Generator بررسی گسترده‌ای از میانگین حقوق در بخش‌های فناوری، منابع انسانی و بازاریابی در ۲۸ شهر در سراسر جهان ارائه کرده است که شامل موارد زیر می‌شود:

دوحه بهشت و‬ رم مقصد‬ نامناسب متخصصان فناوری ‏

دوحه به عنوان شهر طلایی برای متخصصان فناوری ظاهر می‌شود و میانگین حقوق سالانه ۱۲۷ هزار و ۸۸۸ پوند را ارائه می‌دهد که به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از همتایان خود است. با وجود شرکت‌های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت و آمازون که دفاتر خود را در پایتخت قطر مستقر کرده‌اند، به نظر می‌رسد که یک رنسانس فناوری در راه است. حقوق‌های بالا، همراه با هزینه متوسط زندگی (۲۶ هزار و ۳۸۲ پوند)، دوحه را به عنوان مکانی برای کارکنان فناوری برای برخورداری از درآمد قابل‌توجه ۱۰۱ هزار و ۵۰۶ پوندی در سال قرار می‌دهد.

ایالات متحده حضور قدرتمندی در حوزه حقوق و دستمزد فناوری دارد و شش شهر این کشور از جمله سانفرانسیسکو و نیویورک جزو ۱۰ شهر پردرآمد برتر هستند. سانفرانسیسکو، قلب دره سیلیکون، جایگاه دوم را به دست آورده است که البته هزینه زندگی بالا، از جذابیت آن کاسته است.

از طرف دیگر، رم برای مشتاقان فناوری، مقصد مناسبی به نظر نمی‌رسد و کمترین میانگین حقوق را با ۲۸ هزار و ۹۸۹ پوند ارائه می‌دهد. شهرهای ایتالیا و اسپانیا که به دلیل فرهنگ و تاریخ غنی خود شناخته شده‌اند، با چالش جذب استعدادهای فناوری تنها بر اساس انگیزه‌های مالی روبه‌رو هستند.

بهترین و بدترین مقاصد دستمزدی جهان برای شغل‌های پرطرفدار


بالاترین دستمزد منابع انسانی (HR) در هنگ‌کنگ و رم کمترین

هنگ‌کنگ با بالاترین میانگین حقوق ۸۳ هزار و ۸۱۸ پوند در صنعت منابع انسانی پیشتاز است. مدیران استخدام در این شهر پویا به‌طور بالقوه می‌توانند ۱۶۳ هزار و ۵۶۸ پوند درآمد کسب کنند. هنگ‌کنگ، همراه با ابوظبی و پکن، نه‌تنها حقوق قابل‌توجهی را به متخصصان منابع انسانی ارائه می‌دهند، بلکه به دلیل هزینه‌های زندگی کمتر، درآمد قابل‌توجهی را فراهم می‌آورند.

در مقابل، متخصصان منابع انسانی در رم کمترین میانگین حقوق (۲۶ هزار و ۷۱۵ پوند) را دریافت می‌کنند که نشان‌دهنده یک محیط کمتر بالقوه برای رشد شغلی در بخش منابع انسانی است.

بهترین و بدترین مقاصد دستمزدی جهان برای شغل‌های پرطرفدار

دوبی بالاترین و مادرید کمترین حقوق بازاریابی

صنعت بازاریابی که قرار است تا سال ۲۰۳۰ به رقم خیره‌کننده ۱.۲ تریلیون پوند برسد، بهشت حقوق‌بگیران این رشته است، به‌طوری‌که بازاریابان می‌توانند به‌طور متوسط ۱۰۷ هزار و ۳۵۲ پوند درآمد کسب کنند. رشد شهر به عنوان یک مرکز دیجیتال و فناوری به منبع سودآوری برای کارشناسان بازاریابی، به‌ویژه برای مدیران محصول تبدیل شده است.

هنگ‌کنگ و ابوظبی نیز از این روند دوبی پیروی می‌کنند و بر سرمایه‌گذاری امارات متحده عربی برای تبدیل شدن به یک مرکز بازاریابی و تجاری جهانی صحه می‌گذارند. با این حال، مادرید با کمترین میانگین حقوق بازاریابی ۳۲ هزار و ۱۹۳ پوند، در انتهای دیگر طیف قرار دارد و متخصصان را وادار می‌کند تا جذابیت فرهنگی شهر را با ملاحظات مالی بسنجند.

بهترین و بدترین مقاصد دستمزدی جهان برای شغل‌های پرطرفدار

سانفرانسیسکو و آمستردام، محبوب‌ترین مقاصد برای شغل‌های خلاق مانند معماری

سانفرانسیسکو، نیویورک و واشنگتن‌دی‌سی پیشتازان حمایت از خلاقان هستند و سانفرانسیسکو به طور متوسط ۶۷ هزار و ۳۲۲ پوند حقوق برای افراد خلاق ارائه می‌دهد. معماران در شهر کالیفرنیا می‌توانند از دستمزد قابل‌توجه‌تری برخوردار شوند. جذابیت‌های شهرهای ایالات متحده در رتبه‌بندی حقوق بخش خلاق، بر تمرکز این کشور بر پرورش و کسب درآمد از استعدادها تأکید می‌کند.

شهرهای اروپایی مانند آمستردام با هزینه‌های زندگی متعادل، حقوق رقابتی برای خلاقان ارائه می‌دهند و برای افرادی مناسب محسوب می‌شوند که به دنبال شکوفایی در یک محیط غنی فرهنگی و خلاقانه هستند.

بهترین و بدترین مقاصد دستمزدی جهان برای شغل‌های پرطرفدار

کد خبر 702228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.