دستگاه‌ها برای ساماندهی وضعیت رودخانه‌های کردستان احساس مسئولیت کنند

مدیرکل مدیریت پدافند غیرعامل استانداری کردستان گفت: در بحث ساماندهی رودخانه‌های استان تنها آب منطقه‌ای و وزارت نیرو متولی نیستند و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز باید برای نجات رودخانه‌های کردستان احساس مسئولیت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، محمد رضایی در نمایشگاه دستاوردهای آب منطقه‌ای کردستان در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و مانور اطفای حریق اظهار کرد: در شرایط بحرانی تأمین آب مردم به‌عنوان یک نیاز مهم و اساسی اهمیت زیادی دارد و در این شرایط نباید اختلالی در تأمین آب مردم ایجاد شود.

وی با اشاره به نقش مهم وزارت نیرو در ایجاد زیرساخت‌های رفاهی مردم، به وضعیت فعلی رودخانه‌ها و مسیل‌های کردستان افزود: در بحث ساماندهی رودخانه‌های استان فقط آب منطقه‌ای و وزارت نیرو متولی نیستند و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز باید برای نجات رودخانه‌های کردستان احساس مسئولیت کنند.

علیرضا بیگلری، سرپرست گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان نیز با اشاره به لزوم همکاری و مشارکت شرکت‌های صنعت آب و برق جهت برگزاری برنامه‌های مشترک حوزه بحران و پدافند غیرعامل تاکید کرد: با توجه به اینکه اقدامات و وظایف حوزه آب و برق معمولاً از اشتراکات زیادی برخوردار هستند، در نظر داریم برنامه‌هایی را با هماهنگی و هم‌فکری مدیران این حوزه به انجام برسانیم.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه با هدف ارائه تجهیزات، دستاوردهای و توانمندی‌های این شرکت در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، برگزار شده است و مانورهای مختلفی نیز در طول سال جهت چابک‌سازی و آمادگی برای مواقع بحرانی برگزار می‌شود.

عابدین شیرمحمدی، مدیر حراست و امور محرمانه شرکت آب منطقه‌ای کردستان تصریح کرد: در راستای حفاظت فیزیکی از منابع آبی استان، در مخازن سدها و نقاط حساس و حادثه‌خیز دوربین مدار بسته با کارکرد به‌روز نصب شده و این موضوع کمک قابل توجهی در بحث حفاظت از این منابع کرده است.

وی گفت: در اولویت قرار دادن اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل در طرح‌ها و برنامه‌ها در جهت مصونیت بخشی، پایدارسازی و ایمن‌سازی زیرساخت‌های حیاتی و مهم منابع آبی استان از مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه است.

به گزارش ایمنا، بازدید از اتاق مانیتورینگ پایش سدهای استان از دیگر برنامه‌ها بود که مدیرکل مدیریت پدافند غیرعامل استانداری و مدیران مجموعه آب منطقه‌ای کردستان در حاشیه برگزاری این نمایشگاه انجام دادند. در این نمایشگاه علاوه بر نمایش اقدامات شرکت در بحث مدیریت بحران به ویژه به هنگام وقوع سیلاب، به روش‌های به‌کارگیری پدافند غیرعامل در تأسیسات آبی از جمله روش استحکامات، پوشش ایجاد سازه‌های امن و مقاوم‌سازی، آموزش و فرهنگ‌سازی، مکان‌یابی، سیستم ردیابی و اعلام خطر نیز پرداخته شده است.

کد خبر 702214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.