در انتظار نخستین تیم‌های صعودکننده

هفته چهارم لیگ‌ قهرمانان اروپا، امشب با انجام هشت مسابقه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته اول از دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب با بازی تیم‌های دورتمند با نیوکاسل و شاختار با بارسلونا آغاز می‌شود. دور رفت مسابقات با اتفاقات عجیبی همراه بود که از جمله آن می‌توان به گل نزدن دورتموند و بنفیکا در هر سه بازی و صدرنشینی فاینورد پیش‌تر از اتلتیکو، لاتزیو و سلتیک اشاره کرد.

اما شاید مهم‌ترین سورپرایز این دوره، به بازیکن ۱۷ ساله پاری‌سن‌ژرمن تعلق می‌گیرد. وان زائیرامری بالاتر از بازیکنانی مثل اودگارد، گوندوگان، برونو فرناندز با دادن ۳ پاس گل به‌تنهایی عنوان برترین پاسور لیگ‌قهرمانان اروپا را یدک می‌کشد،. اما جدال برای آقای گلی این مسابقات با رقابت تنگاتنگی دنبال می‌شود و تا پایان هفته سوم، ۶ بازیکن به‌طور مشترک در صدر جدول گلزنان قرار گرفته‌اند که بازی‌های این هفته می‌تواند برای این بازیکنان تعیین‌کننده باشد.

از سوی دیگر ۴ تیم بارسلونا، بایرن، رئال مادرید و منچسترسیتی که توانستند در هر سه بازی دور رفت، به برتری دست یابند؛ امیدوارند با پیروزی در بازی چهارم صعود خود به مرحله بعدی را قطعی کنند. اما مهم‌ترین بازی‌های این هفته کدامند؟

لاتزیو به دنبال فرار از لیگ اروپا

در مهم‌ترین بازی گروه پنجم، تیم صدرنشین فاینورد میزبان لاتزیوی ایتالیا خواهد بود. جدالی که برای هردو تیم مهم خواهد بود. از سویی فاینورد به دنبال تثیبت صدرنشینی و فاصله گرفتن از اتلتیکو مادرید خواهد بود و از طرفی دیگر لاتزیو برای باقی ماندن اندک امیدهایش برای صعود به مرحله بعدی در این مسابقه محکوم به برد است. آمار دو تیم در پنج بازی گذشته نشان از سختی کار برای لاتزیو در ورزشگاه المپیک رم دارد.

فاینورد در پنج بازی گذشته تنها یک باخت داشته، ۱۲ گل زده و تنها ۳ گل خورده است، اما لاتزیو در آماری مشابه، عملکردی پرنوسان داشته است، سه برد و دو باخت، زدن ۷ گل و عملکرد ضعیف خط دفاعی با ۴ گل خورده نشان از سختی کار رومانیولی و پاتریک در غیاب کاسله مصدوم، مقابل بازیکنانی مانند خمینز فوق آماده، استنجس، پیاکسو و حتی جهانبخش خواهد داشت. عملکرد بازیکنانی مثل ایموبیله، لوئیز آلبرتو پدرو تعیین‌کننده خواهد بود.

ترکیب احتمالی لاتزیو: پرویدل، هیساج، پاتریک، رومانیولی، ماروشیچ، وسینو، گوندوزی، آلبرتو، اندرسون، ایموبیله و زاکانی

ترکیب احتمالی فاینورد: بیجلو، نیوکپ، گریتوریا، هانکو، هارتمن، ویفر، تیمبر، پیکاسو، استجنس، ایوانسویج وخمینز

دشوارترین شب نیوکاسل در سیگنال ایندونا پارک

در یکی از مهم‌ترین بازی‌های شب اول هفته چهارم، تیم‌های دوم و سوم گروه ششم در جهنم سیگنال ایندوناپارک به مصاف یکدیگر خواهند رفت. نیوکاسل که موفق شده دو بازی آخر خود در لیگ برتر جزیره مقابل دو تیم مدعی منچستریونایتد وآرسنال موفق را با پیروزی و ثبت کلین‌شیت به پایان رساند؛ به دنبال انتقام بازی رفت از دورتموند خواهد بود. البته که نیوکاسل برای این مسابقه یک لشکر غایب به دلایل مختلف دارد. هاروی بارنز، الساندر ایساک، ساندرو تونالی، سون بوتمن از مهم‌ترین غایبان این تیم به‌شمار می‌آیند. دورتموند نیز که در بازی آخر بوندس‌لیگا آلمان با ۴ گل از بایرن مونیخ شکست خورد، به نوعی به دنبال اداعه حیثیت و صعود به رتبه‌های بالای جدول با شکست نیوکاسل خواهند بود. دورتموندی‌ها که یکی از سومین خط حمله‌های ضعیف لیگ قهرمانان را یدک می‌کشند برای پیروزی مقابل نیوکاسل چشم به ستاره‌های مثل یولیان برانت، مارکو رویس و فیلیکس ان‌مکا دارد. در تیم نیوکاسل نیز حضور کیران تریپیر و برونوگیمارش تعیین‌کننده خواهد بود.

ترکیب احتمالی دورتموند: کوبل، ریرسون، هوملس، بن سبینی، سابیستر، ان‌مکا، برانت، مالن، فولکروگ و رویس

ترکیب احتمالی نیوکاسل: پاپ، لیورامنتو، لاسلز، شار، تریپیر، لانگ‌استف، گیمارش، جوئلینتون، آلمیرون، ویلسون و گوردون

میلان اولین حذفی لیگ قهرمانان؟

گل سرسبد بازی‌های این هفته بدون شک متعلق به بازی میلان و پاری‌سن‌ژرمن خواهد بود؛ دو تیمی که این روزها شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند. میلانی که در پنج بازی اخیر تنها در یک مسابقه موفق به پیروزی شده و سه باخت را طی این مدت تجربه کرده و البته میانگین گل خورده ۱.۴ در هر مسابقه را به ثبت رسانده باید در خانه میزبان تیمی باشد که تمام ۵ بازی اخیر خود را برده و میانگین ۳ گل زده در هر مسابقه به ثبت رسانده است؛ بروند. میلان که به همراه بنفیکا تنها تیم‌های بدون گل این جام تا بدین لحظه هستند، به‌خوبی می‌دانند که باخت مقابل پاری‌سن‌ژرمن به معنا حذف از لیگ قهرمانان و حتی شاید نرفتن به لیگ اروپا باشد. به نوعی آینده کاری استفانو پیولی نیز تا حدودی وابسته به بازی‌های پیش‌روی میلان خواهد بود. بن ناصر، کالولو واحتمالا هرناندز و پولیشیچ غایبان میلان و ناواس، آسنسیو، مندس و کیمیمه غایبان پاریس برای مسابقه امشب خواهند بود. میلانی‌ها برای پیروزی مقابل حریف فرانسوی امیدوار به درخشش مثلث خط حمله با حضور لیائو، ژیرود و پولیشیچ هستند. امری ۱۷ ساله، امباپه و حکیمی از اثرگذارترین بازیکنان پاریس به‌شمار می‌روند که نشان از شب سخت مینیان فرانسوی و بازیکنان خط دفاعی میلان مقابل این بازیکنان دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

میلان: مینیان، کالابریا، توموری، مالیک تاوو، هرناندز، لوفتوس‌چیک، موسی، ریندرس، پولیشیچ، ژیرود ولیائو

پاری‌سن‌ژرمن: دوناروما، حکیمی، اشکرینار، مارکینیوش، هرناندز، امری، اوگارته، فریرا، امباپه، کولو موئانی و دمبله

آرسنال-سویا، دیداری در حد فینال لیگ اروپا

در مهم‌ترین بازی گروه دوم، تیم صدرنشین آرسنال میزبان تیم رده سومی سویا خواهد بود. دیدار رفت با برتری دو بر یک آرسنال مقابل سویا به پایان رسید. دو تیم در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که در بازی‌های اخیر عملکرد پرنوسانی را از خود به نمایش گذاشتند. آرسنال با دوشکست پیاپی مقابل وستهم در جام اتحادیه و باخت خانگی مقابل نیوکاسل پای به این مسابقه می‌گذارد و در طرف دیگر سویا نیز در پنج بازی اخیر خود تنها یک پیروزی به‌دست آورده است. توپچی‌های لندنی در این دیدار به احتمال فراوان گابریل ژسوس یکی از آقای گل‌های فعلی لیگ قهرمانان را در اختیار نداشته باشند تا با غیبت ژسوس همه نگاه هواداران به بوکایو ساکا و مارتینلی برای پیروزی در مسابقه فردا شب باشد. مهم‌ترین غایب سویا اما سرخیو راموس است که کار شاگردان دیگو آلونسو را در برابر حریف لندنی بیش از بیش سخت می‌کند.طبق گزارش‌های رسیده اوریان نیلاند دروازه‌بان سویا نیز در تمرین این تیم دچار مصدومیت شده و حضورش در بازی فردا شب در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

ترکیب احتمالی دو تیم:

آرسنال: رایا، وایت، سالیبا، گابریل، تومیاسو، اودگارد، رایس، ویرا، ساکا، انکتیا و مارتینلی

سویا: دیمیترویچ، ناواس، باده، گودلی، آکونیا، راکیتیچ، سو، سوماره، لوکباکیو، النصیری و اوکامپوس

ناپولی به دنبال حتمی‌کردن صعود، یونیون به دنبال فرار از حذفی زودهنگام

در حساس‌ترین مسابقه گروه سوم تیم‌های رده دومی و چهارمی، ناپولی و یونیون برلین در ورزشگاه ماردونا ناپولی ایتالیا رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند. ناپولی که این روزها حال و روز خوشی را تجربه می‌کند به مصاف تیمی می‌رود که در هر پنج بازی گذشته خود شکست خورده و حتی موفق نشده است که در این پنج بازی گلی را وارد دروازه حریفان خود کند. این بازی آخرین شانس یونیون برلین برای حذف‌نشدن در مرحله گروهی است و باخت این تیم مقابل ناپلی‌های ایتالیایی حذف زودهنگام این تیم را به همراه دارد. مهم‌ترین مشکل یونیون خط حمله ضعیف این تیم است. جایی که بعد از سه تیم میلان، بنفیکا و دورتموند ضعیف‌ترین خط حمله این رقابت‌ها را در اختیار دارد. مسئله‌ای که در تیم مقابل یک قوت محسوب می‌شود و بازیکنانی مثل اوسیمن، پولیتانو و کواراتسخلیا نمایش‌های عالی را در ترکیب این تیم ایتالیایی از خود به جای گذاشتند. البته که وضعیت اوسیمن برای رسیدن به‌بازی پیش‌رو مشخص نیست و شاید مهم‌ترین غایب این دیدار به‌شمار آید. در سوی دیگر یورانوویچ فولبک راست یونیون، مهم‌ترین بازیکن غایب در ترکیب تیم آلمانی به حساب می‌آید.

ترکیب احتمالی دو تیم:

ناپولی: مرت، دی لورنزو، رحمانی، اوستیگارد، الویرا، الماس، لوبوتکا، زیلینسکی، پولیتانو، راسپادوری و کواراتسخلیا

یونیون برلین: رونو، تریمبل، بونوچی، لایت، کنوخه، گوزنس، توزا، کرال، لایدونی، بکر، داتر و فوفانا

راه صعود منچستر از کپنهاگن می‌گذرد

در گروه اول این رقابت‌ها دو تیم رده سومی و چهارمی منچستریونایتد و کپنهاگن در ورزشگاه پارکن به مصاف هم می‌روند. دیداری که برای هر دو تیم حیاتی است و برد و باخت هر کدام، شرایط متفاوتی را پدید می‌آورد. منچستری‌ها که دو باخت پیاپی مقابل سیتی و نیوکاسل کسب کرده بودند؛ با برد دقیقه آخر مقابل فولام پای به بازی مقابل صدرنشین لیگ دانمارک گذاشته‌اند. نقطه قوت تیم دانمارکی خط حمله زهردار این تیم است، به‌طوری که در ۵ بازی اخیر موفق به زدن ۱۲ گل شده است. موضوعی که دقیقاً منچستر این روزها گریبانگیرش شده، گل نزدن مهاجمان این تیم است. منچستر در بازی‌های اخیر تنها ۴ گل به ثمر رسانده و ۷ گل دریافت کرده است؛ مسئله‌ای که نشان از دشوار بودن کار منچستر در کپنهاگن دارد. تمام امید منچستری‌ها به درخشش یکی دیگر از آقای گل‌های فعلی لیگ قهرمانان راسموس هویلند دانمارکی است. مهم‌ترین غایب منچستری‌ها مارتینز وشاو و مهم و مهم‌ترین غایب تیم دانمارکی ستاره خط حمله این تیم محمد الیونسی است.

ترکیب احتمالی دو تیم:

کپنهاگن: گرابارا، انکرسن، واورو، دیکس، جلرت، لراگر، فالک، گونسالوس، لارسون، کلاسون وآچوری

منچستر یونایتد: اونانا، ون بیساکا، واران، مگوایر، دالو، کاسمیرو، فرناندز، اریکسن، مک تامینای، گارناچو، هویلند ومونت

دیگر بازی‌های مهم هفته چهار:

بایرن مونیخ - گالاتاسرای

رئال مادرید - براگا

سالزبورگ - اینتر

اتلتیکو مادرید - سلتیک

شاختار دونتسک - بارسلونا

کد خبر 702212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.