آغاز برداشت خرمالو از ۹۳ هکتار از باغ‌های استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات برداشت خرمالو در ۹۳ هکتار از باغ‌های استان آغاز شده است.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه عملیات برداشت خرمالو در سطح ۹۳ هکتار از باغ‌های استان آغاز شده است، اظهار کرد: بیش از ۷۱۰ تن خرمالو از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

وی افزود: از این میزان سطح زیرکشت ۹۲ هکتار بارور و یک هکتار غیربارور است که متوسط عملکرد تولید این محصول در استان ۳.۷ تن در هکتار برآورد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: بیشترین تمرکز محصول خرمالو در استان در منطقه الموت غربی، بخش رجایی دشت و روستاهای هریف، کلین، هریان، قسطین رود و کارندچال در شهرستان قزوین است.

وی تصریح کرد: خرمالو در کاهش چربی خون بسیار مؤثر است و کم‌خونی را رفع می‌کند و با هدف تسریع در رشد کودکان و حفظ نیروی بزرگسالان میوه مناسبی است.

عطایی از رفع تداخل ۷۴۸ پلاک در قالب اجرای طرح حدنگاری یا کاداستر خبر داد و گفت: از مجموع هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین، ۱۹۰ پلاک مستثنیات و هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است و تاکنون کار کارشناسی ۷۴۸ پلاک به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: در آخرین جلسه قرارگاه رفع تداخل اراضی پلاک‌های میلک، دربند، زردچال، پررود، کنداب، گرمارود سفلی، گرمارود علیا، همت‌آباد، مرک و اوزون‌دره در قزوین، شورجه در تاکستان و آقچه قلعه در آوج پس از پایان کار کارشناسی و اتخاذ آرا رفع تداخل شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تمام فرآیند رفع تداخل اراضی استان قزوین تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید و استان قزوین نخستین استانی است که به‌طور کامل این فرآیند را عملیاتی کرده است.

کد خبر 702207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.