انهدام باند بزرگ اسکیمر در تهران / کپی کارت بانکی ۳۰۰ هزار نفر از مشتریان پمپ‌بنزین

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از انهدام یکی از بزرگترین باندهای کلاهبرداران اسکیمر که اقدام به کپی کارت بانکی بیش از ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان کرده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ داوود معظمی گودرزی اظهار کرد: از مدتی پیش شمار زیادی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و با طرح شکایت‌های مشابه اعلام کردند مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی آنها برداشت شده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از مطالعه اظهارات شکات پرونده تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی و تخصصی متوجه شدند تمام مال‌باختگان این پرونده، پس از سوخت‌گیری در یک پمپ‌بنزین در شمال تهران مورد سرقت قرار گرفته‌اند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مأموران در جریان رسیدگی به این پرونده متوجه شدند که با یک باند حرفه‌ای مواجه هستند، گفت: تحقیقات ادامه یافت تا اینکه مأموران موفق به کشف سرنخ‌های بیشتری در این خصوص شدند و در نهایت با استفاده از روش‌های فنی و پلیسی، اعضای این باند را مورد شناسایی قرار دادند.

وی اضافه کرد: هماهنگی با مقام قضائی برای انجام عملیات انجام شد و پس از اخذ مجوز، مأموران با طراحی دو عملیات جداگانه و هم‌زمان، پنج عضو این باند شامل دو زن و سه مرد را در ویلاهای خود در یکی از شهرهای شمالی کشور دستگیر و به تهران منتقل کردند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه دو نفر از متهمان دستگیر شده به جرم قتل عمد نیز تحت تعقیب بودند، تصریح کرد: بررسی سوابق افراد دستگیر شده نشان داد که اعضای این باند از افراد سابقه‌دار در زمینه قتل، سرقت‌های اینترنتی و کلاهبرداری اسکیمر، به‌طور دائم در حال فعالیت مجرمانه بودند و در راستای منافع مالی خود دست به هر جرم و جنایتی زده بودند.

وی با اشاره به انجام بازجویی و بررسی مستندات اقدامات مجرمانه متهمان دستگیر شده، گفت: بیش از ۸۰ درصد مال‌باختگان در این پرونده زنان بودند و طبق مستندات به دست آمده، کارت بانکی بیش از ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان در طول فعالیت مجرمانه این شبکه در یکی از پمپ‌بنزین‌ها واقع در شمال تهران کپی شده بود؛ تعداد شکات پرونده در تهران تاکنون به بیش از ۲۰۰ نفر رسیده است و همچنان در حال افزایش است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه این افراد تحت پوشش متصدی پمپ‌بنزین فعالیت داشتند، گفت: زنان قربانیان بهتری برای آنها بودند، چراکه بیشتر زنان از پیاده شدن از خودرو برای سوخت‌گیری اجتناب می‌کنند و این کار را بر عهده متصدی قرار می‌دهند و در همین فرصت نیز این افراد افزون بر کپی کارت بانکی، به رمز بانکی آنها نیز دست پیدا کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه بهتر است سوخت‌گیری توسط خود افراد انجام شود، ادامه داد: متهمان به جرم خود اعتراف کردند، برای آنان پرونده‌ای تشکیل و به همراه این پرونده، برای ادامه روند رسیدگی به جرم، روانه دادسرا شدند.

معظمی گودرزی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوع، رعایت محرمانگی رمز کارت بانکی است و حتی اگر شهروندان برای سوخت‌گیری از خودرو پیاده نمی‌شوند، لازم است که هنگام وارد کردن رمز کارت بانکی، رمز را خود آنها وارد و از اعلام آن به دیگر افراد پرهیز کنند، همچنین تغییر دوره‌ای رمز کارت بانکی نیز توصیه‌ای است که باید جدی گرفته شود.

کد خبر 702205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.